Entreprenadinköpare/upphandlare- konsultuppdrag
Devotum AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Devotum AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Södertälje,
Norrtälje,
Uppsala eller i
hela Sverige Svenska kraftnät söker en konsult för ett heltidsuppdrag som inköpare. Ditt uppdrag består av att bidra till Svenska kraftnäts utbyggnad av nya och förnyelse av befintliga anläggningar genom att driva upphandling av entreprenadprojekt. Konsulten kommer att vara en del av vårt inköpsteam med placering i Sundbyberg, och tillhöra den inköpsenhet som ansvarar för upphandling större entreprenadprojekt för Stationer i svenska transmissionsnätet. Även upphandlingar av kraftprodukter och underhållsavtal kan bli aktuella.
Uppdragsbeskrivning
Rollen innebär ett tvärfunktionellt och nära samarbete med den interna beställaren, projektledaren för projektet, teknikspecialister, ansvarig för hållbarhetsfrågor samt juridiska rådgivare. Som inköpare driver du upphandlingsprocessen i de projekt du ansvarar över vilket inkluderar framtagande av förfrågningsunderlag, annonsering, förhandling och utvärdering samt tilldelning och arkivering. Du arbetar närmast dina projektgrupper, men har även stöd hos dina inköpskollegor. Du förväntas bidra till det strategiska kategoristyrningsarbetet genom att stödja kategoriansvarig.
Upphandlingar på Svenska kraftnät genomförs enligt LUF, Lagen om offentlig upphandling inom försörjningssektorn. Vanliga entreprenadformer är ABT06 och AB04, och du behöver god kännedom om dessa.
Konsulten upphandlas till angivet uppdrag, men kan i samråd med beställaren komma att arbeta i andra projekt/uppdrag så länge rollen, nivån och arbetsuppgifterna är desamma. Beställaren tar ansvar för att resursens säkerhetsklassning överensstämmer med det arbete som utförs.
Skall- och börkrav för uppdraget i punktform:
Skallkrav
Akademisk utbildning (civilingenjör, civilekonom, jurist eller motsvarande)
Minst 10 års erfarenhet av strategiskt inköp eller upphandling från bygg-, verkstads-, elkraft-, energiindustri eller liknande.
Minst 3 års erfarenhet av offentlig upphandling och LOU eller LUF genom tidigare arbete som inköpare.
Minst 3 års erfarenhet av upphandlingar inom entreprenad som inköpare.
Flytande svenska och engelska muntligt och skriftligt.
Börkrav
Erfarenhet av elkraft-/energibranschen.
Annat
Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Svenska kraftnät förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.
Affärsmässig
Bra på att etablera relationer och samarbeta med många olika kontaktytor
Serviceinriktad, kommunikativ och skapar förtroende
Starkt eget driv och god förmåga att leverera lösningar på tid och med hög kvalitet
Villkor för option/uppdragsförlängning (antal månader/år): 1+1 år
Arbetstimmar per vecka:40,00
Resor kan förekomma under uppdraget:Ja
Publiceringsdatum2021-05-28Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressDevotum AB
Birger Jarlsgatan 33
11145 Stockholm
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Devotum AB (org.nr 556685-9293)
Birger Jarlsgatan 33 (
visa karta)
111 45 STOCKHOLM
Arbetsplats Devotum AB
Jobbnummer 5776210
Observera att sista ansökningsdag har passerat.