EnterCard söker inköpsassistent

Level Recruitment AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Level Recruitment AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Företaget
Om EnterCard EnterCard är ett av Skandinaviens ledande kreditmarknadsbolag. Vi erbjuder flexibla konsumentkrediter genom företagets egna varumärke re:member och tillsammans med våra partners. Vårt mål är att göra våra kunders vardag enklare genom att erbjuda dem smarta och flexibla finansieringslösningar. Vi finns representerade i Norge, Sverige och Danmark och har 450 engagerade medarbetare som betjänar företagets 1,7 miljoner kunder.

Vår kultur Vi tror på samarbeten och styrkan i mångfald. Bland våra medarbetare finns 40 olika nationaliteter som bidrar med ny kunskap och kulturella erfarenheter. Vår kultur präglas starkt av våra kärnvärden passionate, innovative och genuine vilket genomsyrar allt vi gör, hur vi arbetar och bemöter kunder. Vi tror att mångfald, analytiska och engagerade medarbetare driver lönsamhet och bidrar till att företaget växer.

Välkommen till EnterCard!

Arbetsuppgifter och tjänsten
Till EnterCards inköpsavdelning i Stockholm söker vi nu en inköpsassisten till ett vikariat på minst ett år. Främsta syftet med rollen är att koordinera och underlätta administrativa processer som är inköps-och leverantörsrelaterade. Du kommer att tillhöra en avdelning som består av tre personer och Du kommer rapportera till inköpschefen som är stationerad på EnterCards centrala kontor i Stockholm.

I rollen kommer du att arbeta brett med administrativa frågor som rör inköp. Bland annat ingår:

• Säkerställa och uppdatera uppgifter om leverantörsavtal. Detta innebär bland annat att lägga in nya avtal, kontrollera förfallodatum och regelbundet följa upp när avtal ska förnyas samt eventuellt avslutas.
• Följa upp och säkra att utvärdering av leverantörer sker av ansvariga ute i organisationen i enlighet med satta rutiner.
• Samla in och säkerställa att data från ansvariga i organisationen kan användas som underlag för outsourcingrapporter som skall tillställas olika kontrollorgan inom EnterCard.
• Uppdatera och sammanställa kostnadsrapporter avseende fakturering från EnterCards leverantörer.
• Säkerställa och följa upp att berörda parter har gett sitt godkännande inför nytecknande av avtal med leverantörer.
• Vara behjälplig i arbetet med standardmallar för upphandlingar
• Supportera inköpschefen med att samla in data inför rapportering av olika typer av nyckeltal (KPI:er).
• Supportera kategoriansvariga i uppföljningen av planlagda rutiner.
• Övriga förekommande inköpsrelaterade arbetsuppgifter.

Erfarenhet, utbildning och person
För att vara en intressant kandidat till denna tjänst behöver du ha ett par års erfarenhet från en administrativ roll. Har du erfarenhet av att arbeta som assistent på en inköpsavdelning är det meriterande. Ett plus är även om du har erfarenhet från bank/finansbranschen och en övergripande förståelse för interna processer. Viktigt är att du har goda kunskaper i Excel, PowerPoint och Word. Du har goda kunskaper i både tal och skrift i svenska och engelska.

Som person är du ordningsam och noggrann. Du har förmågan att planera ditt arbete, är effektiv och har ett eget driv för att säkerställa att ärenden både startas och stängs. Högt kvalitetsfokus är viktigt liksom förmågan att kunna prioritera ditt arbete. Då du i rollen interagerar med många olika parter i organisationen är din kommunikativa förmåga av stor vikt. För att trivas i gruppen behöver du vara pragmatiskt lagd och ha en lösningsorienterad inställning.

Låter det här intressant? Kontakta oss.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar EnterCard med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten via www.levelrecruitment.se och klicka på "Lediga jobb". Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Susanna Hörler på 08-120 50 420. Urvalet av ansökningar sker löpande.

Välkommen in med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Deltid - Enligt överenskommelse Visstid, 3-6 månader

Publiceringsdatum
2017-11-24

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 1843
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanna Hörler 08-120 50 400

Företag
Level Recruitment AB

Adress
Level Recruitment AB
Skeppsbron 26
11130 Stockholm

Kontorsadress
Skeppsbron 26

Jobbnummer
3820336

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Level Recruitment AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Level Recruitment AB: