Enhetschefer till Inköpsavdelningen

Sjöfartsverket / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sjöfartsverket i Norrköping, Oxelösund, Trosa, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Sveriges vackraste arbetsplats söker tvåEnhetschefer till inköpsavdelningen
med placering i Norrköping

Att arbeta som Enhetschef, inköp på Sjöfartsverket

Vi söker dig som lockas av att arbeta i en spännande verksamhet och som brinner för ledarskap och upphandling.

Vi arbetar kategoribaserat med självstyrande team och ditt ansvar som enhetschef innebär att, beroende på tjänst, leda två alternativt tre av teamen. Du har personal, budget- och verksamhetsansvar där uppföljning och rapportering av uppdrag och mål ingår. Rollen som enhetschef innebär att du leder, driver och utvecklar enhetens områden såväl som medarbetarna. Du är sakkunnig inom området offentlig upphandling och är på så sätt ett stabilt stöd till dina medarbetare i deras dagliga uppgifter. Som enhetschef hos oss är du både operativ och strategisk, vilket innebär att du både fungerar som chef och strategisk inköpare.

Du är underställd avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp där du bidrar till utveckling av avdelningens verksamhet och stärker samarbete med kollegor och andra avdelningar.

Du kommer till en avdelning som är i ett expansivt skede, med mycket driv och engagemang där du tillsammans med dina medarbetare skapar värde för Sjöfartsverket genom att leverera resultat, tänka nytt och utmana om det behövs.

Vem är du?

Du har eftergymnasial utbildning med inriktning på offentlig upphandling alternativt annan utbildning som vi bedömer som relevant. Du har chefserfarenhet eller erfarenhet av att leda grupper och komplexa projekt och drivs av ledarskap, utveckling och affärsmässighet. Du har erfarenhet av att planera verksamhet eller större projekt och förmåga att snabbt sätta dig in nya områden. Du kan flexibelt ställa om för att leverera i tid efter nya omständigheter om så behövs.

Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med inköp och upphandlingsfrågor i offentlig sektor. Du har ekonomisk kompetens i spendanalys och kostnadsberäkningar samt digital kompetens i Officeprogram och elektronisk upphandling. Du är mycket bra på att kommunicera både muntligt och skriftlig, såväl i svenska som engelska.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är utåtriktad och kan skapa förtroende och goda relationer.

Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. I arbetet har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och du analyserar, planerar och prioriterar dina uppgifter på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.

Befattningen kan innebära krigsplacering vid Sjöfartsverket.

Varför ska du välja Sjöfartsverket

Sjöfartsverket är ett tjänsteproducerande affärsverk inom transportsektorn. Vår arbetsmiljö är unik och vårt uppdrag är unikt - Sveriges vackraste arbetsplats. Vårt uppdrag är att utveckla transport och sjöfart i linje med riksdagens och regeringens beslut. Vår affärsidé är att erbjuda effektiva sjövägar, moderna tjänster och maritimt partnerskap för tillväxt, konkurrenskraft och hållbar utveckling.

Sjöfartsverket erbjuder en trivsam arbetsmiljö med goda möjligheter att förena arbetsliv och privatliv, det kan till exempel finnas möjlighet till enskild överenskommelse om distansarbete några dagar i veckan. Vi har en tydlig identitet och ett starkt varumärke. Vi är en utvecklings-inriktad organisation och arbetar ständigt för att utveckla våra medarbetare samt för att upprätthålla våra nöjda kunder. Är vi rätt organisation för dig är det en självklarhet för dig att agera på ett professionellt, öppet och engagerat sätt. Vårt arbete utgår från den statliga värdegrunden, vi arbetar också aktivt för jämställdhet, mångfald och inkludering och ser det som en självklarhet att du delar vår uppfattning.

Hur och när?
Den här rekryteringen gäller två tillsvidareanställningar som beräknas tillsättas snarast. Sjöfartsverket kan komma att tillämpa sex månaders provanställning.

Upplysningar:
Inköpsdirektör Helen Widin, 010 - 478 47 89 eller helen.widin@sjofartsverket.se

Fackliga företrädare:
Saco-S Peter Hellberg, OFR/ST Carl Cremonese, Seko Ulf Bäcklund, samtliga kan nås via vår växel 0771-63 00 00.

Registrera din ansökan senast 18 december 2022.
Diarienummer: 22-05034

Sjöfartsverket gör kontinuerliga och aktiva val kring exponering och rekryteringsstöd i varje rekrytering. Vi undanber oss därför direktkontakt av annonsförsäljare, bemannings- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid, etc.
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "190477".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sjöfartsverket (org.nr 202100-0654), http://www.sjofartsverket.se/

Jobbnummer
7246228

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sjöfartsverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sjöfartsverket: