Enhetschefer, Stöd- och serviceenheten

Kristianstads kommun / Sjukvårdschefsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.



Då en av våra duktiga enhetschefer har slutat för att gå vidare till andra utmaningar och två kommer att gå på föräldraledighet söker vi tre nya enhetschefer som vill vara med i vårt gäng

Du ska ansvara för gruppbostäder.

Gruppbostäderna vänder sig till personer som har rätt till insats enligt LSS § 9:9, bostad med särskild service till vuxna. Verksamheterna är bemannade dygnet runt. I uppdraget ingår även att ansvara för personalgrupper inom Personlig assistans



Arbetsuppgifter
Som enhetschef inom Stöd- och serviceenheten är du förvaltningens företrädare, ditt uppdrag utgår från lagstiftning där du driver det dagliga arbetet för att våra kunder får sina behov tillgodasedda enligt aktuell lagstiftning. Du arbetar tillsammans med dina enhetschefskollegor och tar ansvar för din del men även för det övergripande ansvaret. Vi driver och utvecklar tillsammans.

Du verkar i en politiskt styrd organisation och arbetar strategiskt för att behovet inom din enhet i relation till förvaltningens politiska uppdrag, genom samverkan och samarbeta med olika samarbetspartners och intressenter.

Du ansvarar för en god arbetsmiljö och ska leda dina medarbetare i deras arbete med våra kunder. Du är ansvarig för medarbetarnas arbetsmiljö, så väl psykosocial som fysisk. Du har budgetansvar och har ett stort ansvar för en god ekonomiplanering och uppföljning. Du är ansvarig att arbeta efter de kvalitetsmått som är aktuella för verksamheten, planera, genomföra och utvärdera och bedriva systematiskt arbetsmiljöarbete. Du arbetar tillsammans med dina medarbetare kring social dokumentation, handlingsplaner och genomförandeplaner.

Som ledare ska du även hålla dig uppdaterad med aktuell forskning, föreskrifter och aktuell lagstiftning. Du utvecklar verksamhetens innehåll och samarbetar i övergripande samverkansforum för att ständigt kunna erbjuda våra kunder det bästa tänkbara stöd och dina medarbetare bästa tänkbara redskap. Du arbetar utvecklingsfokuserat, omvärldsbevakar, inhämtar ny kunskap, omsätter teoretiska kunskaper i praktiken och möjliggör för dina med medarbetare att göra det samma.

Du som ledare skapar förutsättningar för en god kultur, goda värderingar, arbetsglädje, ansvarstagande och delaktighet bland dina medarbetare, stödjer och uppmuntrar dem att själva hitta lösningar för sitt uppdrag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen som svarar mot ansvarsområdet, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av arbete som chef/ledare där budgetansvar ingått är ett krav. Du har även arbetslivserfarenhet inom funktionshinderområdet där arbete med människor med funktionsnedsättningar ingått. Du behöver ha goda kunskaper gällande den lagstiftning som är aktuell för målgruppen. Vi ser gärna att du har någon form av ledarskapsutbildning, utbildning inom funktionshinder och socialomsorg. Meriterande anses även erfarenhet av system inom HR, ekonomi, procapita, bemanning och planering.

Som person besitter du goda ledaregenskaper, är tydlig i ditt ledarskap och kan omsätta mål och visioner till praktisk handling. Du är självständig med förmåga att samarbeta, är utvecklingsinriktad och har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du har förmåga att fatta beslut och respekterar fattade beslut. Din förmåga att se helheten, vara resultatinriktad och förmåga att prioritera och delegera kommer väl till pass i arbetet.

Vi förutsätter att du har god datavana. Körkort B är ett krav.

Anställningsvillkor
1 tillsvidareanställning, 100% med tillträde februari 2018.
2 vikariat, 100% med tillträde enligt överenskommelse och varaktighet till och med året ut 2018 med eventuell förlängning. Alla tjänsterna har sin placering på Stöd- och serviceenheten.

Sista dag att ansöka är 2017-11-27

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Susanne Rosenström på tfn 044-135726.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: 2018-02-01 tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2017-11-16

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-27
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2017/957
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Rosenström, verksamhetschef 044-135726

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3807444

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: