Enhetschefer, omsorgsförvaltningen

Kristianstads kommun / Sjukvårdschefsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 83 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är närmre 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.



Omsorgsförvaltningen befinner sig i ett omfattande innovativt förändringsarbete i form av att införa heltid som norm i en traditionellt sett deltidsanpassad organisation.

Omsorgsförvaltningen har total 80 enhetschefer direkt underställda fyra verksamhetschefer inom hemtjänst-, vård och omsorgsboende-, Hälso och sjukvårdsverksamhet samt enheter inom funktionshinderområdet.

Vi erbjuder våra ledare varierande interna utbildningspaket och nätverksträffar som syftar till att uppnå arbetsglädje och ett livslångt lärande. Organisationen välkomnar och stöttar kreativa och innovativa ledare. Central HR-, Ekonomi, -IT och bemanningsfunktion utgör ett stöd till dig som chef i ditt dagliga arbete. I befattningarna ingår personal-, och budgetansvar för ca 30 medarbetare.

Nu söker Stöd- och serviceenheten två enhetschefer. En till Socialpsykiatrin och en till boende/servicebostad/personlig assistans då våra nuvarande enhetschefer söker sig vidare till andra uppdrag inom förvaltningen.

Publiceringsdatum
2016-12-08

Dina arbetsuppgifter
Enhetschefen är en viktig arbetsgivarföreträdare med ett totalt ledningsansvar för verksamheten inom respektive enhet. Enhetschefen är direkt underställd verksamhetschefen och ingår därmed i ett nätverk av enhetschefer inom området.
Med kunden i fokus leder enhetschefen sin medarbetare i förhållande till de uppsatta målen för verksamheten.

Som ledare drivs du av utmaningen att i en dynamisk organisation skapa förutsättningar för sunda värderingar och tillåtande kultur, som i sin tur ger arbetsglädje och medverkar till ett gott resultat.

Enhetschefen inom omsorgsförvaltningen arbetar strategiskt och i det nära perspektivet genom att identifiera behovet inom sin enhet satt i relation till förvaltningens politiska uppdrag, som sedan omsätts i praktiskt arbete i relation med våra kunder.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleexamen som svarar mot ansvarsområdet exempelvis socionom, beteendevetare eller annan likvärdig utbildning. Erfarenhet av arbete som chef/ledare där budget- och personalansvar ingått är ett krav. Du har även annan arbetslivserfarenhet varav erfarenhet inom vård- och omsorgsarbete/funktionshinderområdet/Socialpsykiatrin är meriterande. Vi ser gärna att du har någon form av ledarskapsutbildning samt kunskaper och erfarenhet av bemanningsekonomi. Meriterande anses även erfarenhet av system inom HR, ekonomi, bemanning och planering.

Som person besitter du goda ledaregenskaper, är tydlig i ditt ledarskap och kan omsätta mål och visioner till praktisk handling. Du är självständig, har inlevelseförmåga är utvecklingsinriktad och har lätt för att kommunicera i tal och skrift. Du har förmåga att fatta beslut och respekterar fattade beslut. Din förmåga att se helheten, vara resultatinriktad och förmåga att prioritera och delegera kommer väl till pass i arbetet.

Vi förutsätter att du har god datavana. Körkort B är ett krav.

Anställningsvillkor
2 tillsvidareanställningar, 100% med placering på Stöd- och serviceenheten. Tillträde enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdag 2016-12-22
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval och kommer kontinuerligt kalla intressanta sökande till intervju.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Susanne Rosenström på tfn 044-135726.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-22
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2016/102
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanne Rosenström, verksamhetschef 044-135726
Christian Hegbart, HR-specialist 044-135851
Ilirjana Metaj, HR-specialist 044-132203

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
3203314

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: