Enhetschefer med ansvar för kundservice i Sundbyberg
Alfa-Kassan / Ekonomichefsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alfa-Kassan i Sundbyberg,
Stockholm,
Borås,
Göteborg eller i
hela Sverige Alfa-Kassan
Presentation
Vi söker två enhetschefer till Alfa-kassans kundservice i Sundbyberg som vill vara med och driva en ny spännande enhet.
Enheten som är nystartad är fortfarande under uppbyggnad och det sker ett ständigt arbete med att förbättra kvaliteten och kommunikationen gentemot kund.
Vi går igenom ansökningarna löpande så skicka in din ansökan omgående eftersom tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Publiceringsdatum2010-03-08Dina arbetsuppgifterSom enhetschef är du övergripande ansvarig för att all verksamhet sker med tillämpning av angivna mål och riktlinjer. Inom denna enhet har enhetschefen huvudansvar för att utveckla sin verksamhet.
De huvudsakliga arbetsuppgifterna inom kundservice innefattar:
• vidareutveckling och implementering av kassans arbetsprocesser
• att skapa teamkänsla och engagemang i gruppen
• resursplanering av kundservicemedarbetare
• rekrytering av nya medarbetare vid behov i samarbete med personalchefen
• coachning och utbildning av personal.
Som enhetschef ingår du i kundserviceavdelningens ledningsgrupp och rapporterar till avdelningschefen. Du arbetar resultatorienterat mot uppsatta och mätbara mål för verksamheten.
Utbildning/erfarenhet
Du har en akademisk bakgrund gärna en jur kand, civilekonomutbildning eller motsvarande.
Vi ser att du har flera år erfarenhet av ledarskap, både från att arbeta målorienterat och kunna visa goda resultat som ledare. Vidare ska du ha erfarenhet av att driva framgångsrika förändringsarbeten i syfte att effektivisera arbetsprocesser och höja kundservicenivån. Det är viktigt att du har kunskaper om verksamhets- och budgetplaneringsarbete.
Det är önskvärt att du har erfarenhet från a-kassan eller försäkringskassan, alternativt att du har kunskap från bank- eller försäkringsbranschen.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi vill att du har förmågan att skapa ett bra arbetsklimat för arbetsgruppen. För att lyckas i ditt arbete måste du ha ett starkt driv, vara genomslagskraftig och självständigt kunna genomföra ett förändringsarbete. Vidare har du lätt för att samarbeta och är en engagerad ledare som skapar förtroende hos både ledningen och gruppen. Du behöver vara trygg i dig själv då det handlar om att coacha och stötta dina medarbetare.
Det är även viktigt att du är en tydlig kommunikatör samt är uthållig och stresstålig i pressade situationer.
Vi ser även gärna att du är flexibel och snabbt kan anpassa ditt arbetssätt efter rådande förhållanden.
Företagsbeskrivning
Arbetslöshetskassan Alfa, det vill säga Alfa-kassan startade sin verksamhet den 1 januari 1998 och bildades av Arbetslöshetskassornas Samorganisation, SO för att vara ett komplement till övriga a-kassor på arbetsmarknaden.
Alfa-kassan administrerar, liksom övriga a-kassor, både den allmänna grundförsäkringen och den frivilliga inkomstrelaterade försäkringen. Alfa-kassan har dessutom fått i uppdrag av regeringen att betala ut grundersättning till dem som inte är medlemmar eller anslutna till någon arbetslöshetskassa.
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-03-22
Ange följande referens när du ansöker: 21813
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagAlfa-Kassan
AdressAlfa-Kassan
Jobbnummer 602643
Observera att sista ansökningsdag har passerat.