Enhetschef, vård- och omsorgsboende
Kristianstads kommun / Sjukvårdschefsjobb / Kristianstad
2020-07-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef, vård- och omsorgsboende" (publicerad 2022-01-12) ⬅️
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer som har behov av funktionsstöd samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt funktionsstöd. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne.
Sveriges bästa vård- och omsorgsboende finns i Kristianstads kommun!
Tätörtsvägen i Åhus är Sveriges bästa äldreboende enligt Socialstyrelsens öppna jämförelser. Socialstyrelsens kvalitetsundersökning genomförs varje år och i fjol fanns Tätörtsvägen med på tredje plats. Nu har vi tagit klivet högst upp.
Vi har en samlad organisation för vård- och omsorgsboende med fokus att stödja våra äldre till en meningsfull tillvaro hela livet ut.
Vill du vara med oss på resan?
Omsorgsförvaltningen befinner sig ständigt i ett innovativt förändringsarbete och har en funktionsindelad organisation, detta för att få full kraft i kvalitetsarbetet. En av våra chefer går nu vidare till nya utmaningar i vår organisation. Vi söker därför dig som vill satsa din kompetens, erfarenhet, lust och energi för att, tillsammans med oss, skapa framtidens vård- och omsorgsboende. Vi jobbar aktivt med individens behov i centrum och har siktet inställt på meningsfull tillvaro och ökat självbestämmande för äldre som bor i lägenhet på vård och omsorgsboende.
Vi erbjuder våra ledare varierande interna utbildningspaket och nätverksträffar som syftar till att uppnå arbetsglädje och livslångt lärande. Organisationen välkomnar och stöttar kreativa och innovativa ledare. Centrala HR-, Ekonomi, IT- och bemanningsfunktionen utgör ett stöd till dig som chef i det dagliga arbetet. I befattningen ingår personal- och budgetansvar.
Publiceringsdatum2020-07-21Dina arbetsuppgifterI uppdraget ingår fullständigt chefsansvar för verksamhet, kvalitet, personal, ekonomi och arbetsmiljö. Du leder, utvecklar och följer upp arbetet inom din verksamhet och ansvarar för att verkställa beslut enligt gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och policys. Du kommer att ansvara för cirka 30 medarbetare.
Du ingår i ledningsgruppen för område vård- och omsorgsboende. Tillsammans med kollegor, medarbetare och verksamhetschef hittar du nya vägar och arbetssätt för att utveckla såväl verksamhetens innehåll som dina medarbetares arbetsmiljö.
Som enhetschef stimulerar, engagerar och motiverar du dina medarbetare till förnyelse och utveckling genom att vara ett gott föredöme. Du har lätt för att skapa relationer, lyssnar och ger stöd samt uppmuntrar till delaktighet och kreativitet. För dig är det också naturligt att sätta laget framför jaget varför samarbete och transparens är honnörsord i ditt ledarskap!
KvalifikationerVi söker dig som har socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Har du ledarskapsutbildning är det meriterande liksom utbildning i förändringsledarskap.
Du har gedigen chefserfarenhet, goda kunskaper i gällande lagstiftning och erfarenhet av budgetansvar samt analys och uppföljning i syfte att styra och leda. Vi vill också att arbetsmiljöansvar har ingått i din ledarroll liksom erfarenhet av att driva kvalitetsutveckling. Vi ser gärna att du har vana från politiskt styrd verksamhet och tidigare erfarenhet av förändringsledarskap. Det är meriterande med demenskunskap och erfarenhet inom demensområdet. Arbetet kräver kommunikation och dokumentation och vi förutsätter att du har god datorvana, en god kommunikationsförmåga samt behärskar svenska i tal och skrift. B-körkort är ett krav.
Som person är du prestigelös och utvecklingsinriktad, du lyssnar, involverar och får människor med dig. Du utvecklar genom att involvera, motivera, stödja och skapa tydliga beslut. Du kan prioritera, är resultatinriktad och skapar förutsättningar för arbetsglädje genom din tydlighet som chef. Vidare har du förmåga att kunna samarbeta och ta ansvar för verksamheten ur ett större perspektiv. Ett ledarskap präglat av lyhördhet, mod och tydlighet.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse.
Vi har för avsikt att påbörja intervjuer till tjänsten vecka 35.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ulrika Olsson, verksamhetschef på telefon 044-13 58 80.
Sista ansökningsdag är 2020-08-16.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt från försäljare av ytterligare jobbannonsering.
Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.
I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-08-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristianstads kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "OMS-2020/388".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 5300180
Observera att sista ansökningsdag har passerat.