Enhetschef VA-verk
Sollefteå kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Administratörsjobb / Sollefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sollefteå,
Kramfors,
Ragunda,
Mark,
Härnösand eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sollefteå kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Sollefteå Sollefteå kommun ligger i natursköna Ångermanland där älvdalarna kantas av dramatiska nipformationer. Här kombineras närhet till bärrika skogar och småstadscharm med ett spännande näringsliv. I kommunen finns ca 20 000 innevånare, varav ca 8 500 bor i Sollefteå tätort. Junsele, Ramsele, Näsåker, Långsele och Undrom är exempel på livskraftiga samhällen i kommunen. Välkommen till oss!
Sollefteå kommun är sedan 2009 en rökfri arbetsplats - för hälsans skull!
Inom kommunens tekniska verksamhet jobbar ett 50-tal medarbetare inom Gata/park och VA/avfall. Vårt arbetsområde är hela kommunen och vi svarar för några av samhällets mest grundläggande funktioner. Verksamheten är indelad i fem enheter vilka samarbetar med varandra i den dagliga driften. Enheterna stöds av ett antal ingenjörer och utredare. Tjänsten är placerad i Sollefteå.
Publiceringsdatum2016-11-01ArbetsuppgifterSom enhetschef för VA-verken ansvarar du för att planera, leda och följa upp arbetet med kommunens VA-verk. Detta innebär den dagliga driften och underhållet samt ansvaret för vissa investeringsprojekt. Dina uppgifter är också att arbeta mot verksamhetens mål samt jobba med att utveckla verksamheten.
I tjänsten ingår ekonomi, arbetsmiljö- och personalansvar. Inom verksamheten arbetar vi med IT-stöd för våra olika VA-anläggningar och där kommer du att ha en aktiv roll.
Du kommer i tjänsten samarbeta med övriga enhetschefer och ha ett nära samarbete med vår VA-strateg. Som enhetschef ingår du i den tekniska verksamhetens ledningsgrupp.
Vi erbjuder dej spännande och varierande arbetsuppgifter inom ett av samhällets viktigaste områden - infrastruktur.
Tjänsten kan innebära beredskapstjänstgöring.
KvalifikationerVi ser gärna att du har en akademisk utbildning med inriktning på teknik eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Meriterande är tidigare erfarenheter av att leda och ansvara för arbeten och projekt inom VA med inriktning på process.
Du har tidigare erfarenhet av att leda en verksamhet och dess medarbetare och är aktiv i arbetsmiljöfrågor. Fatta tydliga beslut, prioritera och motivera dina medarbetare är viktiga delar i ditt uppdrag. Du är van vid att göra uppföljningar och analyser.
Du har goda kunskaper och vana av data och kan använda de olika IT-verktyg som kommunen arbetar med bl.a. Cactus och Idus.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga ledaregenskaper och din förmåga att skapa goda relationer och kontaktnät med medarbetare, entreprenörer och medborgare.
Körkort B är ett krav samt att du behärskar svenska språket i tal och skrift.
ÖVRIGT
Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb.
Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken
www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen.
När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail.
Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun.
Vi undanber oss vänligt men bestämt att bli kontaktade av annons och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-11-27
Ange följande referens när du ansöker: A622630
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÅke Gullersbo
ake.gullersbo@solleftea.se 0620-68 21 58
Carina Nilsson
carina2.nilsson@solleftea.se 0620-68 21 93, 070-375 66 99
FöretagSollefteå kommun, Kommunstyrelseförvaltningen
AdressSollefteå kommun, Kommunstyrelseförvaltningen
Djupövägen 3
88180 Sollefteå
Kontorsadress88180 Sollefteå
Jobbnummer 3138325
Observera att sista ansökningsdag har passerat.