Enhetschef VA-ledningsnät Sollefteå

Sollefteå kommun Kommunstyrelseförvaltningen / Administratörsjobb / Sollefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sollefteå, Kramfors, Ragunda, Mark, Härnösand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollefteå kommun Kommunstyrelseförvaltningen i Sollefteå

Sollefteå kommun ligger i natursköna Ångermanland där älvdalarna kantas av dramatiska nipformationer. Här kombineras närhet till bärrika skogar och småstadscharm med ett spännande näringsliv. I kommunen finns ca 20 000 innevånare, varav ca 8 500 bor i Sollefteå tätort. Junsele, Ramsele, Näsåker, Långsele och Undrom är exempel på livskraftiga samhällen i kommunen. Välkommen till oss!

Sollefteå kommun är sedan 2009 en rökfri arbetsplats - för hälsans skull!

Inom kommunens tekniska verksamhet jobbar ett 50-tal medarbetare inom Gata/park och VA/avfall. Vårt arbetsområde är hela kommunen och vi svarar för några av samhällets mest grundläggande funktioner. Verksamheten är indelad i fem enheter vilka samarbetar med varandra i den dagliga driften. Enheterna stöds av ett antal ingenjörer och utredare. Tjänsten är placerad i Sollefteå.

Publiceringsdatum
2015-09-29

Arbetsuppgifter
Som enhetschef för VA ansvarar du för att planera, leda och följa upp arbetet med VA- ledningsnätet. Detta innebär daglig drift och underhåll samt ansvaret för investeringsprojekt. Dina uppgifter är också att arbeta mot verksamhetens mål samt jobba med att utveckla verksamheten. I tjänsten ingår ekonomi, arbetsmiljö och personalansvar. Inom verksamheten arbetar vi med IT-stöd för vårt VA-ledningsnät och där kommer du att ha en aktiv roll. Du kommer i tjänsten samarbeta med övriga enhetschefer. Som enhetschef ingår du i den tekniska verksamhetens ledningsgrupp. Tjänsten innebär beredskapstjänstgöring.

Vi erbjuder dej spännande och varierande arbetsuppgifter inom ett av samhällets viktigaste områden - infrastruktur.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har en teknisk utbildning på lägst gymnasienivå eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Meriterande är tidigare erfarenheter av att leda och ansvara för arbeten och projekt inom väg och vatten. Du har ett genuint intresse för att leda en verksamhet och dess medarbetare och är aktiv i arbetsmiljöfrågor. Du är van vid att göra uppföljningar och analyser.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga ledaregenskaper och din förmåga att skapa goda relationer och kontaktnät med medarbetare, entreprenörer och medborgare.
Du har goda kunskaper och vana av data och kan använda de olika IT-verktyg som kommunen arbetar med.
Körkort B är ett krav samt att du behärskar svenska språket i tal och skrift

ÖVRIGT
Observera att vi endast tar emot ansökningar via Offentliga jobb.

Första gången du söker ett jobb via Offentliga jobb, registrerar du dig på länken www.offentligajobb.se och skriver in dina uppgifter där. Du bör vara noggrann när du fyller i dina uppgifter, eftersom dina uppgifter ligger till grund för hanteringen.

När vi mottagit din ansökan får du en bekräftelse via mail.

Vi strävar efter mångfald och jämn könsfördelning inom Sollefteå kommun.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-19
Ange följande referens när du ansöker: A504817
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åke Gullersbo, Verksamhetschef 0620-68 21 58 ake.gullersbo@solleftea.se
Kent Björling, Enhetschef 0620-68 22 08 kent.bjorling@solleftea.se

Facklig kontakt
Fackliga representanter kontaktas via växeln 0620 - 68 20 00

Företag
Sollefteå kommun Kommunstyrelseförvaltningen

Adress
Sollefteå kommun Kommunstyrelseförvaltningen
Djupövägen 3
88180 Sollefteå

Kontorsadress
88180 Sollefteå

Jobbnummer
2455081

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollefteå kommun Kommunstyrelseförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollefteå kommun Kommunstyrelseförvaltningen: