Enhetschef/utredare

Ljusdals kommun / Sjukvårdschefsjobb / Ljusdal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Ljusdal, Nordanstig, Hudiksvall, Bollnäs, Söderhamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ljusdals kommun i Ljusdal, Hudiksvall, Bollnäs, Ånge, Ockelbo eller i hela Sverige

Individ- och familjeomsorgen   Ljusdals kommun är beläget i den nordvästra delen av det vackra Hälsingland. De största orterna i kommunen är Ljusdal, Järvsö och Färila. I vår kommun är det nära till allt som hör till livets goda, ett rikt kulturliv och en mångfald av aktiviteter och sevärdheter! För dig som är naturintresserad finns oändliga möjligheter till upplevelser utöver det vanliga.

Tillsammans arbetar vi i kommunen med allt som är viktigt i våra
kommuninvånares vardag. I Ljusdals kommun har 1700 medarbetare Sveriges viktigaste jobb när vi servar våra 19 000 invånare. Är du den som vill berika oss med dina kunskaper, ditt engagemang och din personlighet? Tjänsten är placerad inom individ- och familjeomsorgen och är en administrativ stödfunktion till Barn- och familjeenheten samt Försörjningsstöds- och vuxenenheten. I tjänsten ingår även att vara enhetschef för närvarande för tre kvalificerade administratörer. I ditt uppdrag som utredare på inom individ-och familjeomorsogen kommer du att arbeta på uppdrag av verksamhetschef och ledningsgrupp, bistå med utredningsuppdrag av vikt för verksamhetens utveckling samt svara för uppföljning, granskning av verksamheter inom ansvarsområde.
Enhetschef enligt funktionsbeskrivning, Självständigt ansvara för att ta fram underlag inför beslut i nämnd. Leda uppdrag och bedriva utvecklingsarbete inom verksamheten. Bidra i planering och uppföljning. Samverka med andra avdelningar och enheter inom förvaltningen och kommunen. Omvärldsbevaka och genomföra omvärldsanalys. Arbeta med riktlinjer och rutiner inom socialförvaltningen. Arbeta med kravspecifikation vid upphandlingar. Avtal och avtals- och uppdragsuppföljningar. I vissa fall representera förvaltningen i länsövergripande projekt.
Erfarenhet av personalledning, arbetsmiljö och budgetarbete. Kunskap och erfarenhet av att arbeta i en politisk organisation med dess beslutsprocesser.
Högskoleutbildning med inriktning mot socialtjänstområdet, juridisk, samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande med erfarenhet av arbete med utrednings-, projekt- samt förvaltningsarbete. Kännedom om de lagar som gäller inom offentlig förvaltning och socialtjänst är meriterande.
Vi förutsätter att du har god administrativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt har vana av att arbeta i administrativa system. För att passa i rollen är det viktigt att du är noggrann och strukturerad. Du är självständig i ditt arbete samtidigt som du har god samarbetsförmåga och tar ansvar för att utveckla ditt uppdrag för verksamhetens bästa.
Körkort krävs.
Tillsvidareanställning med tillträde 2015-12-01. Heltid.
Verksamhetschef Leopold Stoltz, enhetschef Margaretha Larsson och enhetschef Chatarina Plomér.
Nås via kommunens växel 180 00.
2015-11-09

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:

Ljusdals kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen.

Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta
oss med sådana erbjudanden.

Publiceringsdatum
2015-10-27

Körkortskrav
B
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Leopold Stoltz

Företag
Ljusdals kommun

Adress
Ljusdals kommun
Norra Järnvägsgatan 21
82780 Ljusdal

Kontorsadress
Norra Järnvägsgatan 21

Jobbnummer
2498076

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ljusdals kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ljusdals kommun: