Enhetschef upphandling till samhällsbyggnadskontoret
Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
2024-12-19
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping,
Söderköping,
Linköping,
Åtvidaberg,
Motala eller i
hela Sverige Är du en strategisk ledare med erfarenhet av offentlig upphandling? Nu söker vi dig som vill leda vår upphandlingsenhet och bidra till att skapa värde och hållbara lösningar i Norrköpings samhällsbyggande.
Vilka är vi?
Samhällsbyggnadskontoret skapar värde för alla som bor och verkar i Norrköping. Hos oss samlas hela samhällsbyggnadsprocessen och varje kompetens är viktig för att vi ska nå våra mål. Här har du möjlighet att utvecklas och samtidigt bidra till att Norrköping växer på ett hållbart sätt. Tillsammans löser vi kluriga utmaningar genom att vara innovativa och modiga. Vill du vara med?
Läs mer om samhällsbyggnadskontoret och vårt erbjudande: Samhällsbyggnad
Avdelningen Ekonomi och upphandling är en av kontorets sju avdelningar och fungerar som stödfunktion till hela kontoret och innefattar processer för ekonomi, inköp, lön, hyresadministration samt upphandling.
På upphandlingsenheten säkerställer vi att kontorets verksamheter följer lagen om offentlig upphandling (LOU) och de grundläggande principerna vid upphandling och inköp. Vidare hanterar och stöttar vi i frågor gällande direktupphandling, säkerställer att rutiner och riktlinjer kopplat till upphandling hålls uppdaterade och följs. Våra avtalscontrollers följer upp befintliga avtal.
Som enhetschef för upphandling leder du arbetet med att säkerställa effektiva, rättssäkra och hållbara upphandlingar som gör verklig skillnad för Norrköpings invånare. Här får du möjligheten att utveckla både enheten och arbetssättet, tillsammans med ett engagerat team på sex medarbetare och i dialog med kontorets verksamheter.
Dina arbetsuppgifter
Som enhetschef för upphandling har du det övergripande ansvaret för att utveckla, kvalitetssäkra och effektivisera kontorets upphandlingsarbete för att möta verksamhetens behov och skapa långsiktigt värde.
Vidare har du ansvar för planering, genomförande och kvalitetssäkring samt uppföljning av verksamhetens mål. Du har personal-, budget och arbetsmiljöansvar.
Du förstår enhetens roll i samhällsbyggnadsprocessen, och samverkar gärna med andra i syfte att nå gemensamma mål och utveckla verksamheten över enhetsgränserna. Du ingår i avdelningens ledningsgrupp där du bidrar till såväl avdelningens som kontorets utveckling. Din närmsta chef är avdelningschefen.
Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleexamen inom relevant område, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har erfarenhet av ledarskap, förändringsledning och budgetansvar. Vi ser positivt på om du har utbildning inom ledarskap.
Vidare har du erfarenhet av upphandling enligt LOU, avtalsuppföljning samt av entreprenad- och/eller driftupphandlingar.
Du får gärna ha erfarenhet av budgetansvar, gärna inom offentlig verksamhet. Kunskap om systemet E-avrop och inom upphandlingar baserade på bland annat avtalsvillkoren AB04, ABT06, ABK09, och ABFF, ses som positivt.
Som ledare tillämpar du tillitsbaserat ledarskap och har tillit till att dina medarbetare har kunskap, omdöme och vilja att genomföra sitt arbete på bästa sätt utan detaljstyrning. Ditt viktigaste uppdrag är att skapa förutsättningar utifrån behoven i mötet mellan medarbetare och de vi finns till för. Syftet att bidra till välfärd och samhällsnytta är alltid vägledande för ditt ledarskap.
Du har lätt för att ställa om vid förändrade förutsättningar. Du arbetar mål- och resultatorienterat, och ser alltid till hela verksamheten/kontorets bästa i dina beslut. Du har lätt för att samverka med andra och skapa förtroendefulla relationer i ditt arbete, men kan även vara gränssättande när arbetet kräver.
Välkommen med din ansökan!
Information om tjänsten
Antal lediga tjänster: 1
Anställningsform: Tillsvidareanställning på heltid
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Arbetstid: Dag
Möjlighet till distansarbete: Ja, delvis när verksamheten tillåter
Sista ansökningsdatum: 12 januari
Kontakt: Avdelningschef Rickard Bardun,
rickard.bardun@norrkoping.se eller rekryteringsspecialist Ellen Harryzon,
ellen.harryzon@norrkoping.se På grund av ledigheter under jul kan det dröja något innan du får svar på mail, men vi återkommer så snart vi kan.
Övrig information: I denna rekrytering har vi valt att inte ha med personligt brev. Det gör det möjligt att göra en mer objektiv bedömning av din kompetens.
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Individuell
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Norrköpings kommun (org.nr 212000-0456),
http://www.norrkoping.se Jobbnummer 9071560