Enhetschef upphandling

Arvidsjaurs Kommun , Central administration, Ekonomienheten / Inköpar- och marknadsjobb / Arvidsjaur
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Arvidsjaur, Malå, Norsjö, Sorsele, Arjeplog eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arvidsjaurs Kommun , Central administration, Ekonomienheten i Arvidsjaur

Natursköna Arvidsjaur ligger mitt i landskapet Lappland ca 90 mil norr om Stockholm och 11 mil söder om polcirkeln. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen tack vare vår flygplats. Med ett brett utbud av fritidsaktiviteter, en välkomnande attityd och naturen inpå knuten är Arvidsjaur en plats där det är enkelt att trivas. Näringslivet kännetecknas av besöksnäring och handel, träförädling, biltestverksamheter, rennäring och offentlig sektor.

I Arvidsjaur erbjuder vi både trygghet och enkelhet i vardagen - allt finns nära. Oavsett var i kommunen du väljer att bosätta dig kan Arvidsjaur erbjuda goda levnadsvillkor och bra möjligheter till ett attraktivt boende.

Arvidsjaur kommun som arbetsgivare erbjuder en utvecklande arbetsmiljö. Att arbeta hos oss innebär att arbeta efter kommunens gemensamma värdegrund där ledorden är: Glädje, respekt och professionalitet.

Eftersom Árviesjávrrie tillhör det samiska förvaltningsområdet välkomnar vi sökanden med kunskaper i samiskt språk och kultur. Vi har behov av samisktalande personal inom vissa sektorer och samiska kan därför vara meriterande vid vissa tjänstetillsättningar.



Arvidsjaurs kommun söker enhetschef till upphandlingsenheten.

Kommunen har 2019 ingått samverkan med närliggande kommuner när det gäller upphandling. Samarbetet har utvecklats väl och antalet upphandlingar ökar succesivt. Upphandlingsenheten arbetar på uppdrag av Arvidsjaur, Arjeplog, Sorsele, Vilhelmina, Åsele och Doroteas kommuner och medlemskommunernas bolag.

Upphandlingsenheten är placerad som en enhet under ekonomikontoret, vilket gör att enhetschef upphandling är underställd ekonomichefen. Avdelningen består av fyra upphandlare, inklusive enhetschefen upphandling som förutom att leda och utveckla enheten kommer arbeta en hel del med att projektleda egna upphandlingar.

Din kommande roll

Som enhetschef upphandling får du möjlighet att leda, planera och fördela arbetet inom enheten samt föra dialog och kommunikation med enhetens kunder. I arbetsuppgifterna ingår helhetsansvar för upphandlingsenheten med ansvar för verksamheten, ekonomi och personal. I uppdraget ligger ett verksamhetsnära ledarskap med konsultativt och coachande stöd till medarbetarna och du ser medarbetarna som vår viktigaste resurs och nyckeln till framgång för verksamheten. Fokus ligger på utveckling och uppföljning av rutiner, processer och metoder inom upphandling, inköp och avtalsförvaltning.

Vi söker dig som har ledarerfarenhet och erfarenhet av att ha arbetat med upphandlingsarbete, antingen som upphandlare, inköpare/beställare eller erfarenhet av att lämna anbud. Viktigt är att du tillsammans med enhetens medarbetare fortsätter att driva enhetens kvalitets- och utvecklingsarbete samt fortsätta utveckla upphandlingssamarbetet för medlemskommunerna.

Vem är du?

Har en relevant akademisk utbildning samt erfarenhet av att arbeta i ledande position. Du brinner för både inkluderande ledarskap och ett starkt medarbetarskap. Du är självgående, tar initiativ och strävar efter att nå resultat genom våra medarbetare.

För att lyckas i tjänsten är det viktigt med en mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska. Tjänstens många kontaktytor ställer krav på hög servicekänsla, mycket god samarbetsförmåga samt en god förmåga att bygga och underhålla relationer och nätverk. För att lyckas behöver du även en god analytisk förmåga och förmåga till helhetssyn, ett strukturerat arbetssätt och en hög integritet. Det är meriterande om du förstår hur en politikerstyrd organisation fungerar i praktiken och kan förhålla dig till alla intressenter i en komplex organisation.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Provanställning kan komma att tillämpas



Som medarbetare hos Arvidsjaurs kommun kan du komma att behöva använda din privata telefon för inloggning i verksamhetssystem.

Välkommen med din ansökan!

Vi har aktivt valt placering av våra annonser och kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-04-21

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Arvidsjaurs Kommun , Central administration, Ekonomienheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/88".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Arvidsjaurs kommun (org.nr 212000-2650)

Arbetsplats
Arvidsjaurs Kommun , Central administration, Ekonomienheten

Kontakt
Birgitta Häggström
0960-15523

Jobbnummer
6561277

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arvidsjaurs Kommun , Central administration, Ekonomienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arvidsjaurs Kommun , Central administration, Ekonomienheten: