Enhetschef till Vård- och omsorgförvaltningen

Ronneby kommun, Vård och Omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Ronneby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Ronneby, Karlskrona, Karlshamn, Tingsryd, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ronneby kommun, Vård och Omsorgsförvaltningen i Ronneby

Hos oss i den moderna kurorten Ronneby kan du bli delaktig i utvecklingen av ett hållbart samhälle med människan i fokus. Ronneby kommun har ca 30 000 invånare och ligger attraktivt mellan hav och skog. Vi har bra kommunikationer med bil, tåg och flyg.

Inom kommunen jobbar ca 2 500 anställda för att ge bästa möjliga service till våra invånare, besökare och företagare. Vill du bli en av oss?


Publiceringsdatum
2022-07-26

Arbetsuppgifter
Som enhetschef i vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar du för verksamhet, personal och ekonomi inom din enhet. Du verkställer beslut enligt gällande lagar, mål, riktlinjer och policys.

I rollen som enhetschef arbetar du med utveckling av din enhet, du arbetar långsiktigt för ett positivt arbetsklimat och verkar för att alla medarbetares ansvar tydliggörs och utvecklas.

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete med stort fokus på samverkan, både inom och utanför organisationen. På arbetsplatsen och i förvaltningen är du omgiven av drivna och engagerade medarbetare och kollegor. Lockas du av allt från operativa frågor till övergripande verksamhetsutveckling då kan detta vara jobbet och arbetsplatsen för dig.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en kandidatexamen relevant för uppdraget. Tidigare chefs- och ledarerfarenhet med ansvar för kvalitet, ekonomi, medarbetare och arbetsmiljö är meriterande.

För uppdraget krävs det att du är en systematisk och välorganiserad person. Vidare bör du vara självständig, drivande och beslutskraftig. Du är målinriktad och strävar efter att nå bättre resultat.

Arbetet ställer krav på utmärkta kunskaper i svenska språket i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Körkort B är ett krav.

För att komma ifråga för en anställning inom vård- och omsorgsförvaltningen i Ronneby kommun ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Blankett som ska användas heter "Arbete med barn med funktionsnedsättning".
Normal handläggningstid är ca två veckor. Tänk på att beställa utdraget i god tid.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi arbetar för en jämn köns- och åldersfördelning och för etnisk och kulturell mångfald i våra verksamheter. Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Ronneby kommun samt möjliggöra god kommunikation med dig som sökande vill vi att du ansöker via den digitala länken.

Tillsättning sker om erforderliga beslut fattas.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ronneby kommun, Vård och Omsorgsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C96457-2022".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ronneby kommun (org.nr 212000-0837)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Ronneby kommun, Vård och Omsorgsförvaltningen

Kontakt
Verksamhetschef vård- och omsorgsboende
Maria Sevestedt
maria.sevestedt@ronneby.se
0457-617696

Jobbnummer
6843113

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ronneby kommun, Vård och Omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ronneby kommun, Vård och Omsorgsförvaltningen: