Enhetschef till vår tekniska kundsupport

Göteborg Energi / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg Energi i Göteborg, Falköping eller i hela Sverige

Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål - ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!


Du leder och utvecklar verksamheten med syfte att utveckla och stärka kundupplevelsen av Göteborg Energi hos våra kunder och därigenom bidra till att öka försäljning, lönsamhet och lojalitet samt stärka varumärket.

Kundservices uppdrag är att ge service till koncernens samtliga kunder för alla produkter inklusive fakturering, inbetalning och krav i syfte att säkra koncernens intäkter. Uppdraget innebär också att öka Göteborg Energis intäkter och lönsamhet från privatkunder genom både omförhandling och nyförsäljning, samt att i alla kundkontakter verka för att öka andelen nöjda kunder.

Som enhetschef för vår tekniska kundsupport är du operativt ansvarig för inkommande och utgående kundkontakter via "first line" främst gällande felanmälan, avbrottsinformation, från- och tillkopplingar. Verksamheten är bemannad dygnet runt.

Arbetsuppgifter som enhetschef

daglig hantering av inkommande kundärenden
leda och utveckla enhetens verksamhet i enlighet med verksamhetsområdets mål, ägarnas krav, kundernas förväntningar och lagar/avtal/styrande dokument samt verka för en positiv utveckling för koncernen som helhet.
aktivt ingå i avdelningens operativa ledningsgrupp och där delta i beslut om övergripande frågor för avdelningen
planera och följa upp verksamheten samt vidta åtgärder
personalansvar vilket omfattar sedvanliga personalrelaterade frågor och personaladministrativa arbetsuppgifter
upprätta och följa upp enhetens budget
upprätta, följa upp, analysera och rapportera uppsatta mål och operationella KPI:er

Publiceringsdatum
2019-01-28

Kvalifikationer
högskoleexamen (120p, 180 HP) med relevant inriktning mot ekonomi eller marknadsföring.
minst fem års erfarenhet att vara chef med personalansvar
minst tre års erfarenhet inom kundkontakter och kundservice är meriterande
goda kunskaper om organisation och verksamhet i övrigt inom koncernen
erfarenhet inom förändringsledning är meriterande
Dina personliga egenskaper:

strategisk och med god planerings- och samarbetsförmåga
att ta egna initiativ och självständigt driva utvecklingsarbete
marknadsorienterad med kundkänsla
förmåga att verka enligt koncernens ledarkriterier, mål- och resultatorientering, helhetssyn, förändringsorientering och kommunikation påverkan
Drivande och självständig i arbetet kombinerat med mycket god samarbetsförmåga. Lösningsorienterad i förhållningssätt. Stora krav ställs på kommunikativ förmåga - såväl muntlig som skriftlig.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
• .

Ersättning


Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camila Barros, avdelningschef 031-626040
SACO Maria Andersson Iseppi, ordförande 031-626408
Vision Ulf Berndtsson, ordförande 031-626100

Företag
Göteborg Energi

Adress
Göteborg Energi
Box 53
40120 Göteborg

Kontorsadress
Johan Willins gata 3

Jobbnummer
4580581

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg Energi

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg Energi: