Enhetschef till vår centrala bemanningsenhet

Lysekils kommun / Administratörsjobb / Lysekil
2025-04-11


Visa alla administratörsjobb i Lysekil, Sotenäs, Munkedal, Orust, Uddevalla eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lysekils kommun i Lysekil, Munkedal, Strömstad eller i hela Sverige

I Lysekils kommun arbetar vi för att vara en hållbar och attraktiv kommun året runt, som kännetecknas av kreativitet och framtidstro. Du som arbetar här gör en viktig skillnad i människors vardag och bygger ett samhälle för alla. Vi är idag 1400 kollegor som utvecklar våra verksamheter och ger 14 400 invånare, 1 600 företag och 100 föreningar bästa möjliga service och förutsättningar att bo, leva och verka i Lysekil. Det är vi stolta över.

Ett liv i Lysekils kommun är ett liv nära både havet och bergen - här finns möjlighet till såväl eftertanke som äventyr i en av Bohusläns vackra kustkommuner. Läs gärna mer om Lysekil på Lysekils kommun - https://lysekil.se/. Film omhttps://youtu.be/VnvQMbiYE3U

Publiceringsdatum
2025-04-11

Beskrivning
Är du en person som älskar utmaningar och är mästare på att bygga relationer? Vill du vara med och forma framtidens centrala bemanningsenhet? Då vill vi att du börjar arbeta hos oss i vackra Lysekil!

Lysekils kommun söker en engagerad och resultatorienterad chef för vår nyetablerade centrala bemanningsenhet.

Som enhetschef har du ett viktigt uppdrag att forma framtiden för vår organisation. Tjänsten erbjuder en unik möjlighet att utveckla verksamheten och verkligen göra skillnad för både våra invånare och anställda. Här får du chansen att sätta din prägel på en central funktion som kommer att stötta hela organisationen inom en tvåårsperiod.

Om oss:

Bemanningsenheten är en stödfunktion och är placerad i vårt kommunhus, som ligger centralt vid havet, nära salta bad. Bemanningsenheten arbetar för att erbjuda en enkel och enhetlig rekryteringsprocess och säkerställa att rätt personal finns på plats vid rätt tidpunkt. Vi löser vakanser, skriver anställningsavtal, kontrollerar och hanterar LAS och konvertering etc.

Vi ger service, följer upp, analyserar och anpassar verksamheten kontinuerligt. Vi utvecklar strategier för framtida bemanningsbehov, förbättrar ekonomisk styrning och hanterar arbetsrättsliga frågor. Dessutom har vi ett förtroendefullt samverkansklimat med chefer, fackliga organisationer och medarbetare.

Bemanningsenheten består idag av tre administratörer, en rekryterare, en arbetsledare och en chef. Vi har ett öppet klimat och ett gott samarbete där olikheter är vår styrka. Här blir du en del av en grupp med mycket kompetens som vi gärna delar med varandra, vilket gör arbetet roligt och utvecklande. Vi arbetar i nära samarbete med vårt team, och vi har roligt på jobbet!

Dina arbetsuppgifter
Som enhetschef kommer du att leda och utveckla bemanningsverksamheten för att säkerställa hög kvalitet och effektivitet.

Till din hjälp finns HR, Ekonomi, löneenheten, IT samt din egen arbetsgrupp som stöd.

Som ansvarig chef:

- Följer du upp, analyserar och anpassa verksamheten kontinuerligt.
- Arbetar du med att skapa tydliga processer och effektivisera vikariehanteringen.
- Arbetar nära olika verksamheter inom kommunen för att identifiera bemanningsbehov och optimera resursanvändning.
- Har du personal, budget- och ekonomiansvar samt kvalitetsansvar för din verksamhet.
- Skapar och upprätthåller goda relationer med både interna och externa parter.

Det är viktigt för oss att du skall trivas och känna dig trygg i din roll som chef och i din arbetsgrupp.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsexamen inom social- eller beteendevetenskap, ekonomi, personal- eller organisationsvetenskap, eller annat område som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt.

Du:

- Har tidigare erfarenhet som chef från en bemanningsenhet eller annan verksamhet, alternativt arbetat inom HR.
- Är kommunikativ, strukturerad, initiativrik och har en förmåga att motivera och engagera andra.
- Har organisatoriska och analytiska färdigheter.
- Meriterande är om du arbetat inom offentlig sektor och arbetat i Heroma och Winlas. Du är van att hantera olika digitala system.

Vi erbjuder bla:

- Friskvårdsbidrag
- Möjlighet till semesterväxling
- Löneväxling
- Ett engagerat team och en positiv arbetsmiljö
- Möjlighet till kompetensutveckling och personlig tillväxt

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Intervjuer sker under vecka 20,21 och 22.

Välkommen med din ansökan!

Vi arbetar aktivt med mångfald för att tillvarata de kvaliteter som sökande med olika bakgrund har.

Lysekils kommun är en rökfri arbetsplats.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Månadslön enligt avtal (individuell lönesättning)

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-05-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/53".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lysekils kommun (org.nr 212000-1389)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Kommunstyrelseförvaltningen

Kontakt
Helen Karlsson
0523-613237

Jobbnummer
9281984

Prenumerera på jobb från Lysekils kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lysekils kommun: