Enhetschef till Utrednings- och uppföljningsenheten ensamkommand
Hässleholms kommun / Sjukvårdschefsjobb / Hässleholm
2017-02-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef till Utrednings- och uppföljningsenheten ensamkommand" (publicerad 2017-04-06) ⬅️
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Hässleholm,
Perstorp,
Östra Göinge,
Kristianstad,
Osby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Hässleholm Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av förändring och med ambition att utvecklas. I Hässleholms kommun har vi önskad sysselsättningsgrad och rökfri arbetstid.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens individ- och familjeomsorg och har ca 250 medarbetare. Verksamheten är organiserad i sex verksamhetsområden; Barn och familj myndighet, Barn och familj stöd och behandling, Ekonomiskt bistånd, Ensamkommande barn, Vuxenverksamhet och Administrativ verksamhet. Vi finns centralt i Hässleholm med direkt närhet till både tåg- och bussförbindelser.
Verksamhetsområdet ensamkommande barn arbetar med omhändertagandet av ensamkommande barn. Vi är ungefär 100 medarbetare organiserade i tre enheter; Utrednings- och uppföljningsenhet, Boende samt Familjehemsenhet.
Utrednings- och uppföljningsenheten söker nu en enhetschef med ett genuint intresse för människor och att bedriva utvecklings- och förändringsarbete.
Publiceringsdatum2017-02-06Dina arbetsuppgifterEnsamkommande barn är en ny och dynamisk verksamhet som kräver ett löpande utvecklingsarbete. Arbetet som enhetschef är omväxlande och kräver ett stort ansvar för att utveckla verksamheten och leda den mot uppsatta mål inom givna ekonomiska ramar. Samtidigt innebär det spännande utmaningar och många möjligheter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av att arbetsleda cirka 10 socialsekreterare som arbetar med utredningar enligt SoL och LVU med BBIC (Barns Behov I Centrum) som metod. Du kommer att ingå i en ledningsgrupp tillsammans med en ledningsgrupp tillsammans med verksamhetschef och föreståndare från verksamhetsområdets egna HVB hem. Vi använder oss av verksamhetsprogrammet ILAB Viva.
KvalifikationerDu är utbildad socionom eller har utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig samt flerårig erfarenhet av myndighetsutövning och utredningsarbete med barn och unga. Tidigare chefserfarenhet är meriterande liksom erfarenhet av målgruppen ensamkommande barn.
Du delar vår syn på vad som kännetecknar ett gott ledarskap och förstår dess betydelse för både verksamhet och personal. Du har förmågan att omsätta det goda ledarskapet i praktik genom att med dig själv som redskap skapa och bibehålla relationer, ett öppet klimat och en god arbetsmiljö. Vi förutsätter att du har ett genuint intresse för människor och är trygg i dig själv. Genom att vara tillgänglig och närvarande för dina medarbetare lyssnar du in och skapar dig en helhetssyn av verksamheten. Du är tydlig i din kommunikation, samarbetar för att nå uppställda mål och har förmåga att tillvarata medarbetarnas kunskaper och idéer.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Vi tillämpar löpande urval vilket betyder att vi kommer att boka in intervjuer efterhand. Skicka därför in din ansökan redan idag.
Utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas före anställning.
För mer information om tjänsten kontaktar du angivna kontaktpersoner längre ner i annonsen. Fackliga representanter nås via kommunens växel 0451-26 70 00.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-19
Ange följande referens när du ansöker: Soc 04/17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktVerksamhetschef Annette Ekenberg 0451-266274
Kvalitetsutvecklare Anna Amilon 0451-26 64 59
Enhetschef familjehemsenheten Zana Berisha 0451-26 87 11
FöretagHässleholms kommun
AdressHässleholms kommun
Stadshuset
28180 HÄSSLEHOLM
KontorsadressStadshuset
Jobbnummer 3303476
Observera att sista ansökningsdag har passerat.