Enhetschef till upphandlingsenheten

Landskrona stad, Juridiska avdelning / Inköpar- och marknadsjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Landskrona, Svalöv, Kävlinge, Helsingborg, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landskrona stad, Juridiska avdelning i Landskrona

I Landskrona stad arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. BRA är fundamentet som alla våra medarbetare bär med sig i sitt arbete och sina möten med kommuninvånare, kollegor, myndigheter och andra aktörer. Vi har ett professionellt och respektfullt bemötande, oavsett vem vi möter. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, där vår värdegrund avspeglar sig i all vår verksamhet.Vi vet, att olikheter bland oss medarbetare berikar och utvecklar. Med vår personalpolitik skapar vi en BRA arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet, har inflytande, lust att lära och möjlighet att utvecklas.Och det är - precis som vår värdegrund - BRA
VÄLKOMMEN TILL OSS!

Publiceringsdatum
2011-09-28

Arbetsuppgifter
Landskrona har genomfört en översyn av sin upphandlingsverksamhet och kommunstyrelsen har nu beslutat att utöka den centralt placerade upphandlingsenheten för att stärka hela den kommunala upphandlingsverksamheten. Den centrala upphandlingsenheten, som idag består av två upphandlartjänster, utökas med ytterligare en upphandlartjänst samt en enhetschef. Enheten är organiserad vid Stadsledningskontoret, juridiska avdelning, som är kommunstyrelsens förvaltning och ansvarar för att genomföra förvaltningsövergripande varu- och tjänsteupphandlingar, samt att ge råd och stöd till organisationen i upphandlingsfrågor (internkonsult). Enheten ska vara stadens experter inom upphandling, innefattande bl.a. avtalsrätt, överprövningsärenden och sekretessprövning.
Stadens upphandlingsorganisation utgår från organisationens egna förutsättningar och lämnar utrymme för förvaltningarna att välja att själv ha upphandlingshandläggare eller överlämna sina upphandlingar till den centrala upphandlingsenheten.
I uppdragets som enhetschef för den centrala upphandlingsenheten har du ett tydligt mandat att driva, utveckla och säkerställa att hela den kommunala upphandlingsverksamheten är lagenlig, effektiv och affärsmässigt till gagn för såväl kommunen och dess medborgare samt leverantörerna. Utgångspunkten i arbetet är att ta fasta på organisatoriska samordningsvinster och ett utvecklingsinriktat förhållningssätt med målet att uppnå resurseffektivisering och en strategisk syn på upphandling i relation till hela koncernens behov.

Kvalifikationer
Som enhetschef kommer du att ha ett inledande uppdrag att ta fram en ny upphandlingspolicy som utgår från processflödet. En viktig del är även att säkerställa att den interna samverkan mellan den centrala upphandlingsenheten och förvaltningarnas upphandlingshandläggare blir väl förankrad och fungerande. Som enhetschef ansvarar du även för att ta fram en plan för, och genomföra, utbildningar för att säkerställa att förvaltningarnas upphandlingshandläggare har de erforderliga förutsättningarna för att genomföra upphandlingar.
För att uppnå stadens mål om att på upphandlingsenheten har en bra balans mellan juridik- och ekonomikompetens kommer du som enhetschef att omgående få genomföra rekryteringen av den tillkommande upphandlartjänsten.
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med LOU (Lagen om offentlig upphandling) och gärna ledning/utveckling av upphandlingsverksamhet. Du bör ha en högskoleutbildning (ekonomisk/juridisk eller annan lämplig utbildning). För att säkerställa verksamhetens utveckling och en tydligt struktur är det viktigt att du är en effektiv problemlösare och har ett strukturerat arbetssätt. Då arbetet innebär att du har många kontakter, såväl internt som externt, bör du vara utåtriktad och samarbetsvillig samt ha personlig integritet. Upphandlingsenhetens centrala placering innebär att du också har nära kontakt med kommunens ledning.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön Ange gärna löneanspråk.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-10-23
Vill du läsa om våra förmåner som anställd i Landskrona stad - gå in på landskrona.se/Jobba hos oss
Ange följande referens när du ansöker: A235578
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Marie Pettersson, 0418-47 00 82
Stefan Johansson, 0418-47 00 48

Facklig kontakt
Fackliga representanter nås via kommunens växel, 0418-47 00 00

Företag
Landskrona stad, Juridiska avdelning

Adress
Landskrona stad, Juridiska avdelning
261 80 LANDSKRONA
26180 LANDSKRONA

Jobbnummer
1040839

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landskrona stad, Juridiska avdelning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landskrona stad, Juridiska avdelning: