Enhetschef till testverksamhet på Intertek

Intertek Semko AB / Chefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Intertek Semko AB i Stockholm, Västerås, Göteborg, Lomma, Malmö eller i hela Sverige

Vill du vara med och göra världen säkrare med oss? Just nu söker vi en affärsorienterad Enhetschef med fokus på att leda, planera, utveckla och administrera vår avdelning Component & Installation, vilka hjälper kunder över hela världen att testa sina produkter och få dem redo att säljas på den globala marknaden.

Om Intertek - vi gör världen säkrare

Med fler än 43 000 medarbetare i vår koncern är vi är en av de största i branschen. Vi hjälper företag världen över att se till att deras produkter är säkra att använda och möter kunders och myndigheters krav på kvalitet och prestanda. Varje dag strävar vi efter att hjälpa våra kunder att ha säkra och socialt ansvarsfulla produkter och tjänster - We bring quality and safety to life!

Rollen som enhetschef

I denna spännande roll ansvarar du för vår testverksamhet inom produktområdet Component & Installation. Enheten består av 10 kompetenta ingenjörer i Kista. Enheten Component & Installation levererar både praktiska provningar för att säkerställa att produkter uppfyller säkerhetskrav för bland annat el- och brandsäkerhet enligt olika produktstandarder. På enheten Component & Installation provas allt från kondensatorer, filter, termostater, strömställare, kontakter och kablar. Merparten av kunderna är internationella välkända tillverkare inom produktområdet.

För att tillsammans uppnå de uppsatta målen kommer du att arbeta nära övriga enhetschefer inom testverksamheten och framför allt de chefer som ingår i din sektion.

Ditt dagliga arbete innebär att arbeta för att uppfylla vårt kundlöfte om en kundleverans som är konsekvent och sker med precision, tempo och passion. I rollen ansvarar du bland annat för att:

• Administrera och planera det dagliga arbetet
• Utveckla och leda enheten inom nya segment och utvecklingsområden
• Rapportering och uppföljning
• Arbetsledning och personalansvar inklusive rekrytering
• Kundkontakter som är både proaktiva och reaktiva
• Leverera resultat med lönsamhet, kvalitet och i tid

Vem är du?

• Relevant akademisk utbildning inom ingenjörsyrket eller motsvarande
• Tidigare erfarenhet av personalledning
• Erfarenhet av verksamhetsansvar, planering och uppföljning. Gärna från TIC-branschen, produktion, tjänster, eller motsvarande
• Kännedom om produktsäkerhet, standardisering eller regelverk

Vi tror att du har lätt för att ta kontakt med nya människor och att du upprätthåller den goda teamkänslan på enheten och skapar god relation till våra kunder.
Som person har du ett tydligt driv, är kommunikativ, tydlig och strukturerad samt uthållig. Du brinner för att hela tiden förbättra din verksamhet, dina medarbetare och framför allt dina kunders upplevelse av oss.

Varför ska du välja Intertek?

Detta är en stimulerande roll med mycket eget ansvar och kompetenta arbetskamrater i ett globalt företag. Vi har ett öppet och prestigelöst arbetsklimat och är en trygg arbetsplats med kollektivavtal och förmånspaket med tjänstepension, friskvårdsbidrag med mera.

Läs gärna mer om Intertek som arbetsgivare på vår karriärsida.

Har vi fångat ditt intresse?

Välkommen med din ansökan redan idag! Urval sker löpande så skicka in ditt CV så snart som möjligt.

Ansvarig rekryterare: Alexandra Strand Hägglund, alexandra.strand.hagglund@intertek.com

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-10-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Intertek Semko AB (org.nr 556024-0599)

Jobbnummer
8152897

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Intertek Semko AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Intertek Semko AB: