Enhetschef till Tekniska enheten

Heby Kommun / Administratörsjobb / Heby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Heby, Sala, Östhammar, Enköping, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Heby Kommun i Heby

Heby Kommun är en växande landsbygdskommun med närhet, trygghet och livskvalitet. Vi påverkar människors liv och tillsammans skapar vi möjligheterna.

Motiveras du av att ta ansvar för det viktiga hållbart samhällsbyggande? Vill du leda vårt fantastiskt engagerade och kompetenta team på Tekniska enheten?

Ditt uppdrag

Tekniska enheten är i en spännande utvecklingsfas där organisationen bemannas för hållbar utveckling och rustas för behoven av framtida investeringar och exploateringar.

Din viktigaste uppgift blir att leda och utveckla enheten tillsammans med mycket kompetenta och engagerade medarbetare. Stora delar av arbetet innebär samarbete både inom kommunen och externt med entreprenörer, näringsliv och medborgare. Det är därför viktigt att du både tycker om att samarbeta och är bra på det.

Som enhetschef för Tekniska enheten är du direkt underställd förvaltningschef för Samhällsbyggnadsförvaltningen och ingår i dennes ledningsgrupp. Du ansvarar för verksamhet, medarbetare och ekonomin. Du ska bedriva ett kontinuerligt kvalitetsarbete och arbeta mot uppsatta mål. Du verkar i en politisk styrd organisation och är föredragande i Samhällsbyggnadsnämnden. Ett nära samarbete sker med Mark- och planeringsenheten som bland annat planerar nya exploateringar, grönytor och allmänna platser.

Om arbetsplatsen

På Tekniska enheten arbetar idag drygt 20 medarbetare med olika kompetenser, bland annat drifttekniker, gatuansvarig, trafikingenjör, VA-ingenjör, koordinator och trädgårdsmästare. Enheten består av ansvarsområdena Gata & Trafik, Park & allmänna platser, Renhållning-Slam samt VA. Inom dessa områden ansvarar Tekniska enheten för planering, drift och underhåll samt nyetableringar i Heby kommun.

Publiceringsdatum
2023-08-14

Profil
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet förvärvad genom yrkesarbete. Vi ser att du tidigare har arbetat som chef med ansvar för verksamhet, ekonomi och arbetsmiljö. Du har yrkeserfarenhet från VA-branschen och god erfarenhet av att både leda och driva projekt- och utvecklingsarbete till önskat resultat samt att du har erfarenhet inom arbetsmiljöområdet. Det krävs erfarenhet av upphandling inom teknisk verksamhet, där du agerar som tydlig beställare och har erfarenhet och förmågan att upphandla och förhandla samtidigt som du har skickligheten att kritiskt granska till exempel pris och kvalitet. Erfarenhet av entreprenadjuridik och samhällsplanering är meriterande, likväl som erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation.

Vi söker dig som:

- Vill ta ansvar i samhällsbyggnadsprocessen, med genuint intresse för hållbarhetsarbete, den goda miljön och framtida infrastruktur.

- Är ansvarstagande och har kvalitetstänk som naturlig del i ditt sätt att arbeta, där du ser till kommunens bästa.

- Är proaktivt handlingskraftig, vill och vågar vara ledare, med egenskapen att dela med dig av kunskaper och engagera människor för det gemensamma målet.

- Har förmågan att se konsekvenser av idéer och handlingar.

- Har mycket god pedagogisk och kommunikativ förmåga i svenska, tal och skrift, och ser bra service till kommuninvånarna som en naturlig del i ditt arbete.

- Är engagerad och positiv, empatisk och lyhörd.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Tjänsten omfattas av säkerhetsprövning. B-körkort är ett krav.

Vi erbjuder dig

En tillsvidareanställning på heltid i en landsbygdskommun som vill växa hållbart och göra skillnad genom fokus på närhet, trygghet och livskvalitet. Här får du arbeta med engagerad personal som trivs och har roligt tillsammans. För oss är det viktigt att ha en bra balans mellan arbetsliv och vardag. Vi har en arbetskultur där vi självklart hjälper och stöttar varandra och vi är övertygade om att ett fungerande kretslopp är nyckeln till en hållbar framtid. Hos oss får du bidra till det framtida hållbara samhället och vår devis är: "Varje dag lite bättre".

Känner du att du vill vara del av vårt team för framtiden?

Välkommen med din ansökan!

Heby kommun värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenhet.

Din ansökan och övriga handlingar som ingår i rekryteringsprocessen blir allmän handling när du registrerar din ansökan i vårt rekryteringssystem Varbi.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Heby kommun är en växande och framtidsfokuserad landsbygdskommun där ledordet är hållbarhet. Hos oss arbetar drygt 900 medarbetare och vi erbjuder utvecklande arbetsplatser med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb. Som medarbetare hos oss blir du sedd, hörd och får växa tillsammans med dina kollegor. Vi påverkar människors liv, ger så bra service som möjligt till våra invånare och ansvarar för att utveckla vår kommun varje dag. Tillsammans skapar vi möjligheterna.

Ersättning
Fast, individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-09-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/124".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Heby kommun (org.nr 212000-2049)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Emma Burstedt, Kommundirektör
0224-36119

Jobbnummer
8027490

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Heby Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Heby Kommun: