Enhetschef till Stöd och utveckling inom Funktionsstöd

Kungälvs kommun, Trygghet och Stöd, Funktisonsstöd / Administratörsjobb / Kungälv
2025-03-05


Visa alla administratörsjobb i Kungälv, Göteborg, Partille, Lerum, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungälvs kommun, Trygghet och Stöd, Funktisonsstöd i Kungälv

Publiceringsdatum
2025-03-05

Beskrivning
Inom verksamhetsområdet Funktionsstöd arbetar vi för att göra skillnad för människor varje dag.

I verksamhetsområdet ingår boende, daglig verksamhet, boendestöd, personlig assistans och barn- och ungdomsverksamhet.

Vi söker nu en engagerad och kunnig enhetschef som vill vara med och utveckla vår verksamhet Funktionsstöd. Du blir närmaste chef för enheten Stöd och utveckling med 12 medarbetare som arbetar övergripande med bemanningsplanering och metodutveckling och ger stöd i dessa frågor till hela verksamhetsområdet Funktionsstöd.

Du kommer att utgå från Stadshuset i centrala Kungälv, en aktivitetsbaserad arbetsplats med goda pendlingsmöjligheter.

Dina arbetsuppgifter
Som enhetschef för Stöd och utveckling kommer du att leda, planera och utveckla verksamheten utifrån mål och behov. I rollen ingår verksamhets-, personal- och ekonomiansvar och du arbetar utifrån en helhetssyn i kommunen.

Du har det strategiska ansvaret för att säkerställa att bemanningsplaneringen följer gällande lagar och att skapa hållbara periodplaneringar. Du kommer att bevaka och säkerställa att personalkostnader hanteras korrekt i systemen, i nära samarbete med våra ekonomer. Dessutom kommer du att stötta chefer och planerare i hanteringen av schema och arbetstid enligt lag och kommunens bemanningshandbok tillsammans med Controllers/lokal systemförvaltare. Du leder och fördelar det dagliga arbetet för bemanningsplanerare, metodutvecklare och en administratör.

Tillsammans med metodutvecklare och administratör planerar du interna kompetenshöjande insatser och bevakar kompetensutmaningar inom området. I uppdraget ingår också att tillsammans med Mottagningsteamet kartlägga behov och önskemål om ändrad dagligverksamhet för våra brukare och hitta bästa platsen för att verkställa insatser.

Du är kunnig och stödjer kollegor och bemanningsplanerare i systemen: Time Care, Pool och Personec. Du har regelbunden dialog med HR och vårt externa lönehanteringsbolag.

I din ledningsgrupp är det 17 enhetschefer. Du kommer ha ett närmare samarbete med en av dina nya kollegor. Ni har gemensamt ansvar för ert samarbetsområde, i detta fall personlig assistans utöver det egna uppdraget där ni stöttar varandra i det dagliga arbetet och täcker för varandra vid frånvaro.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Högskoleexamen som socionom eller annan relevant utbildning med inriktning mot ledarskap.
- Erfarenhet av ledarskap inom LSS och kunskap om ekonomi och bemanning.
- Tidigare erfarenheter av att arbetet med bemanningsfrågor på en strategisk nivå såväl som praktisk.
- Goda kunskaper om att arbeta med Personec, Time Care planering/pool.
- God datavana samt goda kunskaper i svenska språket, både tal och skrift.
- Meriterande att ha kunskap om att verkställa personlig assistans.

Dina personliga egenskaper
- Du är en kommunikativ person som utrycker dig tydligt både muntligt och skriftligt, du har en förmåga att anpassa din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation för att säkerställa att ditt budskap når fram.
- Du är mål- och resultatorienterad och trivs med att arbeta mot tydliga mål. Genom att omvandla mål till konkreta handlingar och anpassa dig till förändrade förutsättningar ser du till att leverera resultat. Du har också förmåga att följa upp och rapportera måluppfyllelse.
- Med en hög grad av självständighet tar du ansvar för dina uppgifter och driver arbetet framåt. Du fattar egna beslut inom ramen för uppdraget och arbetar obehindrat utan att vara beroende av andra.
- Du är dessutom strukturerad i ditt arbete. Genom att planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt säkerställer du att dina arbetsuppgifter slutförs i tid och med kvalitet.

Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper och färdigheter.

Intervjuer kommer ske 1,2 och 8 april.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
- Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com

- Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.

- Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.

- Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.

- Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation.

- Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas.

- Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal.

- Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten.

- Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan.

- Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

- Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/73".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungälvs kommun (org.nr 212000-1371)

Arbetsplats
Kungälvs kommun, Trygghet och Stöd, Funktisonsstöd

Kontakt
Carina Winkler-Keithsdotter
0303-239127

Jobbnummer
9204421

Prenumerera på jobb från Kungälvs kommun, Trygghet och Stöd, Funktisonsstöd

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungälvs kommun, Trygghet och Stöd, Funktisonsstöd: