Enhetschef till Statens servicecenter i Östersund
Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund,
Strömsund,
Sollefteå,
Kramfors,
Sundsvall eller i
hela Sverige Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.
Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Lönerelaterade tjänster består av två avdelningar och vi söker nu enhetschefer till kontoret i Östersund som är en del av avdelningen för lönerelaterade tjänster 2. Enheterna har 15-20 medarbetare vardera och kommer att arbeta i lönesystemet Primula. Vi är i en expansiv tillväxtfas vilket betyder att du behöver trivas som ledare i förändring.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill vara med i den fortsatta utvecklingen av Statens servicecenter.
Som enhetschef har du personal-, resultat- och budgetansvar inom ditt ansvarsområde och
du rapporterar till avdelningschefen samt ingår i avdelningens ledningsgrupp.
Du är en person som tar ansvar för att organisera, planera och utveckla enheten mot verksamhetens övergripande mål och ansvarar för en god arbetsmiljö i din grupp. För oss är det viktigt att du utför ditt arbete som en del av en större organisation, det vill säga att du har lätt för att förstå det större sammanhanget och fattar beslut utifrån ett myndighetsgemensamt intresse.
I rollen ingår leveransansvar mot kund och en central del i ditt arbete kommer vara att ha löpande kundkontakt vilket innebär att du behöver har förmågan att skapa och behålla goda relationer även utanför organisationen. Under ett antal år framöver pågår ett stort förändringsarbete på avdelningen som bland annat innebär digitaliserade arbetssätt samt utveckling av rutiner och arbetsprocesser inom ditt verksamhetsområde. Du kommer att vara en nyckelperson i det arbetet.
Som enhetschef kan du även medverka i mindre förändrings- och utvecklingsprojekt i samarbete med den övriga organisationen inom Statens servicecenter vilket ställer krav på god samarbetsförmåga och förståelse för en större helhet.
Det är viktigt för oss att du är noggrann, strukturerad och trivs med att arbeta med många uppgifter samtidigt i en föränderlig verksamhet. Du har förmåga att skapa engagemang, delaktighet och samsyn kring uppdraget.
Vi strävar efter att ha en mångfald av erfarenheter från olika sektorer i vår ledningsgrupp då vi tror att det bidrar till utveckling och effektivitet.
Vi söker dig som uppfyller följand:
Publiceringsdatum2022-02-10Kvalifikationer• Akademisk examen inom det samhällsvetenskapliga området eller annan utbildning/kompetens som bedöms likvärdig
• Minst tre års erfarenhet i en arbetsledande position
• Erfarenhet av ledarskap
• Varit delaktig i förändrings- eller utvecklingsarbete
• Erfarenhet av att arbeta med tjänsteleveranser med nära kundrelationer
Vidare ska du:
• Kunna prioritera, hantera problem och fatta beslut.
• Vara utvecklingsorienterad och trivas med att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö
• Ha lätt för att samarbeta med andra och trivas med att arbeta inom offentlig verksamhet där du är en del i en större helhet
• Drivas av att arbeta mot uppsatta mål och se resultat
• Kunna kommunicera väl både muntligt och skriftligt på svenska
Dessutom är det meriterande om du har erfarenhet av/kunskap om:
• erfarenhet att tolka regelverk och avtal inom löneområdet
• att leda, företrädesvis i förändring
• att arbeta utåtriktat med externa kontakter/kunder
• erfarenhet av praktiskt lönearbete, gärna i ledande position
Övrigt
• Anställningen är 100 % och tillsvidare.
• Vi tillämpar vanligtvis sex månaders provanställning.
• Anställningen är placerad i Östersund.
• Tillsättning enligt överenskommelse.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste därför vara svensk medborgare.
Skicka ansökan tillsammans med CV och personligt brev och berätta varför du söker tjänsten. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Motivera tydligt i din ansökan hur du uppfyller kvalifikationerna för tjänsten. Välkommen med din ansökan senast den 6 mars 2022. Urval och intervjuer sker därefter.
De första intervjuerna planeras att hållas under v. 11-13 över Skype.
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Heltid 100%
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStatens Servicecenter
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453),
http://www.statenssc.se Kontakt Towa Eng, Facklig kontaktperson Saco-S
010-456 03 91 Jobbnummer 6330471
Observera att sista ansökningsdag har passerat.