Enhetschef till Statens inköpscentral

Kammarkollegiet / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kammarkollegiet i Stockholm, Karlstad, Härnösand eller i hela Sverige

Statens inköpscentral vid Kammarkollegiet har i uppdrag av regeringen att ingå och förvalta ramavtal av varor och tjänster som är avsedda för andra statliga myndigheter. Syftet med verksamheten är att tillhandahålla samordnade ramavtal som effektiviserar upphandlingarna och därigenom åstadkommer besparingar. 

Vår vision är att tillhandahålla rätt ramavtal i rätt tid. Det innebär att verksamheten ska vara behovsdriven, affärsmässig och juridiskt korrekt så att erbjudna ramavtal blir ett naturligt val för upphandlande myndigheter. 

Vi förvaltar över 1 100 ramavtal som omsätter 13,5 miljarder per år inom allt från glasögon, kontorsmateriel och hotell till IT-drift, servrar och mobiltelefoner. Vi är totalt 57 medarbetare inom avdelningen fördelat på fyra enheter och en stab. 

Enheten för upphandling av Varor och Tjänster söker nu en ny chef. Enheten har 16 kompetenta medarbetare med stort engagemang och bred erfarenhet av offentlig upphandling.

Arbetsbeskrivning 

I rollen som enhetschef har du det övergripande ansvaret för enhetens verksamhet, personal, ekonomi och arbetsmiljö. 

Du kommer bland annat att: 

• leda enhetens upphandlingsarbete samt resurssätta, fastställa och följa upp den strategiska planen för upphandling av varor och tjänster
• vara tillgänglig och ha en stöttande roll för medarbetarna i den dagliga verksamheten och driva utvecklingen framåt  
• ingå i avdelningens ledningsgrupp tillsammans med övriga enhetschefer och avdelningschefen och där bidra till att vår verksamhet utvecklas som helhet
• ingå i projektens styrgrupper och ha en granskande och beslutande roll i processen. 
• delta i externa aktiviteter t.ex. seminarier där du förmedlar information och kunskap om verksamheten 
•  ingå i nationella och internationella externa nätverk/arbetsgrupper  

Publiceringsdatum
2016-04-03

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

•  universitets-/högskoleutbildning inom juridik eller ekonomi eller inom annat relevant område
•  mångårig erfarenhet av ledarskap med personal- och budgetansvar, gärna inom offentlig sektor 
•  omfattande praktisk erfarenhet av offentlig upphandling 
•  dokumenterad kunskap inom LOU 
•  erfarenhet av projektarbete och projektledning 
•  erfarenhet av att leda förändrings-, utvecklings- och strategiarbete
•  erfarenhet av att sprida kunskap och erfarenheter såväl internt som externt på ett målgruppsanpassat sätt 
•  har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av: 

•  hållbarhet och innovation kopplat till offentlig upphandling
•  elektroniska upphandlingssystem

För att du ska vara framgångsrik i rollen ser vi att du:

•  har förmåga att motivera, inspirera och leda medarbetarna mot strategiska och gemensamma mål
•  har initiativförmåga, är resultatinriktad och har god förmåga att prioritera
•  har stort engemang, gott omdöme och en god samarbetsförmåga
•  har ett coachande arbetssätt
•  har analytisk förmåga och ett strukturerat arbetssätt 

 Vi  lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper samt din ledarskapsförmåga 

Mer information

Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan, inklusive CV och personligt brev, senast den 22 april 2016. Ansök via Ansök-knappen.

Kontakt
Agneeta Anderson, t f  avdelningschef, tel 08-700 08 97

Gunilla Lundborg, personalspecialist, tel 08-700 09 02

Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48

Ingela Mildton Patzelt, ST, telefon 08-700 07 41 

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

http://www.kammarkollegiet.se

Kammarkollegiet förvaltar drygt 175 miljarder kronor åt mer än 400
kunder. Vi representerar Allmänna arvsfonden, auktoriserar tolkar och
för allmänhetens talan i miljöprocesser.
Kammarkollegiet effektiviserar den offentliga förvaltningen genom att
ingå ramavtal avseende bland annat IT och kontorsinredning. Vi godkänner
också ändringar i stiftelseförordnanden. Kammarkollegiet fastställer
resegarantier och försäkrar hela den statliga verksamheten. Även
studenter är försäkrade via oss. Detta för att nämna några av våra drygt
30 olika uppdrag vi har från regeringen.
Kammarkollegiet har cirka 270 anställda framför allt jurister, ekonomer
och kvalificerade handläggare varav merparten arbetar centralt i
Stockholm. Försäkringsverksamheten med cirka 40 medarbetare är belägen i
Karlstad.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kammarkollegiet

Adress
Kammarkollegiet
Box 2218 103 15 Stockholm
10315 Stockholm

Kontorsadress
Box 2218 103 15 Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2758424

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kammarkollegiet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kammarkollegiet: