Enhetschef till Södergårdens äldreboende
Västerås kommun / Sjukvårdschefsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västerås kommun i Västerås,
Örebro eller i
hela Sverige Är du en trygg och erfaren ledare som brinner för att skapa bästa möjliga vardag för våra kunder? Vi söker en engagerad enhetschef som vill driva och utveckla verksamheten.
Från 1 mars 2025 kommer enheten att gå över från en privat utförare till vår egenregi inom vård-och omsorgsförvaltningen.
Vi erbjuder en stimulerande arbetsmiljö med engagerade medarbetar och du som enhetschef leder din avdelningschef och har stöd av andra spetskompetenser, HR, ekonomi och utveckling som backar upp dig när du behöver. Vi satsar på våra ledare och är stolta över att alla chefer går vårt ledarskapsprogram för att utveckla förmågor att leda och utveckla både verksamhet och medarbetare.
Södergården har 55 lägenheter och en närhet till mycket. Här arbetar vårdbiträden, undersköterskor och sjuksköterska tillsammans med avdelningschef och dig.
Vård- och omsorgsförvaltningen
www.vasteras.se/vardochomsorgsforvaltningenPubliceringsdatum2024-10-11Arbetsuppgifter I ditt uppdrag arbetar du nära medarbetarna, du driver, leder och utvecklar verksamheten i ett nära samarbete med avdelningschefen. Som ledare är du är skicklig på att öka förståelsen för uppdraget och stärka medarbetarna i att ta ansvar och känna stolthet för sitt eget och enhetens arbete. Förändringsledning trivs du med och driver förändring genom att engagera medarbetarna och skapa delaktighet. Behov av att tänka helhet och tänka nytt är saker som du står i och som du stabilt leder din enhet genom.
I många övergripande frågor samarbetar du nära övriga enhetschefer inom verksamhetsområdet och i ledningsgruppen bidrar du genom att se till helheten och på hur vi gemensamt skall möta framtiden behov. Ett stort fokus nu och framåt kommer att vara attraktivitet, kompetensförsörjning och bemanningsfrågor.
KvalifikationerDu har erfarenhet som chef med ansvar för verksamhet, medarbetare och ekonomi, gärna inom vård och omsorg. Du har en akademisk examen med lämplig inriktning. Du är stabil och tydlig och har den för oss oerhört viktiga förmågan att ha helhetssyn. Det är nödvändigt att du kan leda i förändring, har god självinsikt och tycker om att samarbeta och arbeta med andra. Det är meriterande om du har erfarenhet av demenssjukdomar och demensboenden.
ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.
Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:
https://www.vasteras.se/jobbochkarriärI samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/00538".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västerås kommun (org.nr 212000-2080)
Arbetsplats Vård- och omsorgsförvaltningen
Kontakt Ansvarig rekryterare
Joanna Lindgren
joanna.lindgren@vasteras.se 021-39 39 74 Jobbnummer 8950690
Observera att sista ansökningsdag har passerat.