Enhetschef till sektor Hemtjänst/SÄBO

Östersunds Kommun / Sjukvårdschefsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund

Vi söker en enhetschef till sektor hemtjänst/Särskilt boende inom Vård- och omsorgsförvaltningen.

Tillsvidareanställning heltid.

Vi behöver förstärka enhetschefsteamet med ytterligare en enhetschef i vår organisation.Vi söker därför en enhetschef för tillsvidareanställning inom sektor hemtjänst SÄBO, med initial placering Hemgården SÄBO, Brunflo/Fåker, under en föräldraledghet. Därefter där det finns ett behov inom verksamheten.

Tillträde snarast eller efter överenskommelse

Inom vår SÄBO verksamhet har vi 15 särskilda boenden. Fördelat på SÄBO Norra: Frösön, Centrala Staden, Lit och SÄBO Södra: Torvalla och Brunflo/Fåker.

I Brunflo finns tre särskilda boenden: Ängegården, Löjtnantsgården och Hemgården i Fåker. Här arbetar fyra enhetschefer.

Hos oss är det tillåtet att ha roligt på jobbet. Vi vet vårt uppdrag, varför vi är här och vi är stolta över det vi gör för våra medborgare. Organisatoriskt ingår Hemgården i verksamhetsområde SÄBO Södra.

Teamet på våra SÄBO består av enhetschef, sjuksköterskor, samordnare, undersköterskor och vårdbiträden. Det finns ett upparbetat nära samarbete med rehabiliteringspersonal och primärvård.

Förmåner

Det är viktigt för oss att du trivs på ditt arbete, Östersunds kommun har därför tagit fram en mängd förmåner för dig som anställd. Det rör sig om allt från friskvårdsbidrag till pensionsrådgivning och rabatter i butiker. Vi vill dessutom underlätta om något händer i ditt privatliv ,vilket innebär att vi även erbjuder specialiststöd från jurister, psykologer och ekonomer.

Välj en arbetsgivare som satsar på sina medarbetare!

Publiceringsdatum
2023-01-24

Dina arbetsuppgifter
I din roll har du personal- ekonomi- och verksamhetsansvar. Det innebär att du ansvarar för att tillgängliga resurser används effektivt och att verksamheten bedrivs utifrån gällande lagstiftning, kvalitetskrav samt fastställda ekonomiska ramar. Du driver verksamheten så att medarbetarna känner sig delaktiga och engagerade. Du kommer att ingå i verksamhetsledningen för SÄBO Södra tillsammans med sex andra enhetschefer och verksamhetschef. Vi söker dig som:

• Har vilja och förmåga att ansvara för verksamhet, personal och ekonomi.

• Är tydlig, flexibel, lyhörd och engagerad i ditt ledarskap.

• Har förmåga att leda utvecklings och förändringsarbete.

• Har ett helhetsperspektiv.

• Kan prioritera, delegera och följa upp.

• Har god kännedom om medborgarnas vardagsvillkor.

Kvalifikationer
• Högskoleutbildning som arbetsgivaren finner lämplig

• Kunskap om funktionsnedsättningar, åldrandet och demenssjukdomar är meriterande.

• Kunskap och vana att använda datorn som arbetsredskap.

• Ditt arbete som chef kännertecknas av mod, vilja, prestigelöshet, kommunikativ- och strategisk förmåga.

• Körkort B.

Du har förståelse och acceptans för den politiskt styrda organisationen samt förstår din roll och ditt uppdrag. Du har fokus på medborgarnas behov och medarbetarnas arbetsmiljö, verksamhetsmål och resultat.

Erfarenhet inom vård- och omsorgsarbete är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.

Ersättning
Månadslön Förmånsportal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-02-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "8:2023:15".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Östersunds kommun (org.nr 212000-2528)

Kontakt
verksamhetschef
Åsa Engman
asa.engman@ostersund.se
063-14 38 24

Jobbnummer
7372863

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Östersunds Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östersunds Kommun: