Enhetschef till personlig assistans

Strängnäs kommun, Personlig assistans vuxna / Sjukvårdschefsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Personlig assistans vuxna i Strängnäs

Verksamhetsområdet funktionshinderomsorg arbetar med stöd- och serviceinsatser inom funktionshinderområdet/LSS. Området bedriver gruppbostäder, servicebostäder, daglig verksamhet och sysselsättning samt personlig assistans, korttid, avlösning, och ledsagning. Området har även ett ansvar för Socialpsykiatrin och boendestöd.

Ledningsgruppen sitter i lokaler mitt i centrala Strängnäs och verksamhetsområdet består idag av nio enhetschefer och två verksamhetsutvecklare. Vi är ett lösningsfokuserat och engagerat team och har ett nära samarbete inom verksamhetsområdet.

Publiceringsdatum
2023-03-13

Arbetsuppgifter
Som enhetschef för personlig assistans har du verksamhetsansvar vilket innebär att du ansvarar för personal, arbetsmiljö, budget samt kvalitet och rättssäkerhet i verksamheten. Du kommer att ha personalansvar för cirka 20 medarbetare. I uppdraget ingår även avlösning i hemmet och ledsagarservice för personer från 21 år. Beroende på verksamhetens behov kan antalet medarbetare ändras under anställningstiden.

Tillsammans med dina medarbetare ska du verkställa beviljade insatser och arbeta för att våra brukare ska få omsorg och stöd av god kvalité. Utifrån politiska och förvaltningsövergripande mål leder du dina medarbetare med ett nära ledarskap, följer upp och analyserar utfallet inom din enhet. Du kommer även att ha ett nära samarbeta med dina kollegor inom funktionshinderomsorgen. I tjänsten ingår det även administrativa arbetsuppgifter och schemaplanering tillsammans med områdets samordnare.

Utöver ditt eget ansvarsområde förväntas du att aktivt delta i områdets utvecklingsprocesser där samverkan med andra verksamhetsområden och verksamheter är viktig.

Du är direkt underställd verksamhetschefen och kommer att ingå i ledningsgruppen för verksamhetsområdet.

Kvalifikationer
För att lyckas och trivas i rollen söker vi dig som:
• har du en kandidatutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten,
• har tidigare ledarerfarenhet,
• har god insyn inom personlig assistans utifrån tidigare arbetslivserfarenhet,
• har B-körkort,
• har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har arbetat som chef med personalansvar. Så även om du har kunskap av systemen Personec, Treserva, Adato, TimeCare och Medvind.

För oss är det viktigt att du som ledare har helheten i fokus och genom ett nära ledarskap har du förmågan att stödja, utveckla och engagera dina medarbetare i det dagliga arbetet och i utvecklingen av enheten. Att vara serviceinriktad med ett fokus på brukare såväl som medarbetare är en självklarhet för dig.

Vi tror också att du har mod samt förmågan att motivera andra i ditt arbete för att nå verksamhetsområdets mål om delaktiga brukare och attraktiv arbetsgivare.

För att kunna driva utvecklingen framåt krävs ett gott samarbete chefskollegor emellan och du är därför en god lagspelare. Du förväntas att kommunicera med interna såväl externa parter, således har du förståelse för vikten av tydlig kommunikation.

Eftersom du kommer att arbeta operativt och framför allt nära medarbetarna är det viktigt för oss att du tycker om att arbeta med människor. Vi lägger stor vikt på ledarskapet och personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund; utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 38 000 invånare i hjärtat av Mälardalen. Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.

Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "105/23".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365), https://www.strangnas.se/arbete-och-foretagande/arbete-och-karriar/jobba-hos-oss

Arbetsplats
Strängnäs kommun, Personlig assistans vuxna

Kontakt
Fackliga organisationer nås via kommunens växel.
0152-291 00

Jobbnummer
7542536

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Personlig assistans vuxna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Personlig assistans vuxna: