Enhetschef till personlig assistans

Salems kommun / Sjukvårdschefsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Salem, Botkyrka, Ekerö, Södertälje, Huddinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Salems kommun i Salem, Botkyrka, Södertälje, Stockholm, Österåker eller i hela Sverige

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 17 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Enheten för personlig assistans är en enhet inom funktionshinderområdet och består av ca 13 ärenden inom personlig assistans som bedrivs i kommunal regi.

Publiceringsdatum
2023-02-17

Dina arbetsuppgifter
Som enhetschef leder och utvecklar du dina medarbetare och din verksamhet enligt de politiska målen, gällande lagar och regler samt Salem kommuns värderingar och vision. Du ingår i ledningsgruppen för äldreomsorg, funktionshinder, individ- och familjeomsorg och rapporterar direkt till verksamhetschefen.

Uppdraget innefattar ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du säkerställer att arbetet sker i enlighet med uppdrag och uppsatta mål och att verksamheten drivs med hög kvalitet och med brukarens behov i fokus. Du är närmaste chef för ca 54 tillsvidareanställda samt visstidsanställda.

Uppdraget ställer krav på att du håller dig àjour med förändringar inom verksamhetsområdet samt samverkar med olika aktörer inom regionen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning samt några års erfarenhet av ett operativt chefs- och ledarskap inom relevant område. Erfarenhet av funktionshinderområdet är en merit liksom B-körkort.

Vi söker en trygg ledare som har ett genuint intresse för våra brukare samt för den kvalitet som de erhåller. Du ska ha förmågan att tydliggöra mål och uppdrag samt inspirera och entusiasmera dina medarbetare att växa och ta ansvar.

Du är intresserad av och har förmågan att följa upp din verksamhet så vi säkerställer att brukarna får de insatser som de är berättigade till. Du är tydlig i både tal och skrift, är strukturerad och har ett utvecklingsfokus.

Då medarbetarna är utspridda över kommunen är det viktigt att du vill leda på distans såväl som att följa upp på plats.

Anställningsvillkor

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Ansök senast 6 mars, 2023.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Individuell lönesättning. Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Salems kommun (org.nr 212000-2874), http://www.salem.se

Kontakt
Verksamhetschef
Carina Strandberg
carina.strandberg@salem.se
None

Jobbnummer
7459957

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Salems kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Salems kommun: