Enhetschef till Personlig assistans

Örebro kommun / Sjukvårdschefsjobb / Örebro
2022-09-30
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef till Personlig assistans" (publicerad 2024-04-30) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Vill du bli en av oss och ha ett meningsfullt och utmanande arbete där du får leda och utveckla ett viktigt ansvarsområde, som bidrar till att skapa en enklare vardag för Örebroarna? Sök då denna tjänst som enhetschef inom Personlig assistans!

Publiceringsdatum
2022-09-30

Om tjänsten
Vi kan erbjuda dig ett meningsfullt arbete med intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Örebro kommuns ledarskap utgår från vår ledarplattform där förväntningarna på dig som chef tydliggörs utifrån tre delar; säker chef, initiativrik utvecklare och klar ledare.

Som enhetschef inom Förvaltning för sociala insatser leder och utvecklar du ditt ansvarsområde inom Personlig assistans mot uppsatta mål genom att vara tydlig och ett inspirerande föredöme. Du främjar medarbetarnas utveckling och skapar de bästa möjligheterna för medarbetarna att ta ett eget ansvar. Du företräder kommunen som arbetsgivare, samverkar samt följer lagar och riktlinjer.

Som enhetschef ansvarar du för att ha servicemottagaren i fokus med god kvalitet och effektivitet. Organisationen styrs av politiska beslut och inom givna ekonomiska ramar.

Vår målsättning är att öka servicemottagarens inflytande och med god kvalitet ge individuellt stöd till personer med funktionsnedsättning. Du driver verksamheten så att medarbetare blir delaktiga och engagerade med fokus på servicemottagaren.

I uppdraget ingår att verkställa politiska beslut och följa upp och utvärdera verksamhetens resultat utifrån olika perspektiv, exempelvis kvalitets- och ekonomiperspektiv. Som enhetschef ingår det att leda, stödja och kompetensutveckla dina medarbetare. Du förväntas bidra till god samverkan med fackliga organisationer samt andra interna och externa parter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• driva, utveckla och följa upp verksamheten mot uppsatta mål
• leda, stödja och kompetensutveckla medarbetare
• arbeta utifrån en helhetssyn och fatta egna beslut inom verksamhetsområdet
• ansvara för kontinuerlig omvärldsbevakning inom området
• samverka med fackliga organisationer och andra interna och externa parter
• utveckla verksamheten mot ständig kvalitetsförbättring med medborgarna i fokus

Kompetenser
• examen från universitet/högskola om minst 180 hp, så som socionom, beteendevetare eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• kunskap och erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning
• dokumenterad chefserfarenhet innehållande personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar
• körkort B.

Som ledare är du initiativtagande, lyhörd och bjuder in till dialog som uppmuntrar till ett arbetsklimat präglat av delaktighet och engagemang. Du är serviceinriktad och har vilja och förmåga att möta medborgare med funktionshinder och deras anhöriga. Du är även strukturerad och systematisk för att kunna organisera verksamheten. Som person är du trygg, har självinsikt och mod att agera efter din egen övertygelse. Ditt arbete genomsyras av kvalitetsmedvetenhet. En förutsättning är att du är tydlig och kan uttrycka dig väl i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• kunskap och arbetslivserfarenhet av LSS insatsen Personlig assistans.
• erfarenhet av utvecklingsarbete för att stärka servicemottagares inflytande och delaktighet
• erfarenhet från arbete i politiskt styrda organisationer
• erfarenhet av schemaläggning
• erfarenhet av arbete i verksamhetssystem Treserva, Medvind, Personec och Raindance

Tjänstens omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 2

Om arbetsplatsen
Du har ditt kontor beläget i stadsbyggnadshus 2 på Tomtagatan 9.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 16 oktober.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Örebro kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Örebro kommun (org.nr 212000-1967), http://www.orebro.se

Arbetsplats
Örebro Kommun

Kontakt
SACO ., Facklig Expedition
019-21 30 96

Jobbnummer
7030408

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: