Enhetschef till personlig assistans
Halmstads kommun, Avdelningen Stöd och Service, Socialförvaltnin / Sjukvårdschefsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Avdelningen Stöd och Service, Socialförvaltnin i Halmstad Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 9000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss
https://www.halmstad.se/introSocialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer samt personer med funktionsnedsättning eller någon form av beroende. Vi bedriver även förebyggande och uppsökande arbete och lägger stor vikt vid ett respektfullt bemötande.
Avdelningen ansvarar för att handlägga ansökningar om insatser enligt LSS och Socialtjänstlagen för barn och ungdomar med funktionsnedsättning samt vuxna med en utvecklingsstörning, fysisk funktionsnedsättning eller en hjärnskada i vuxen ålder. Avdelningen ansvarar för att utföra personlig assistans för de personer som har valt kommunen som utförare av insatsen samt för att verkställa insatserna stödfamilj, kontaktperson, ledsagarservice och avlösarservice för barn och vuxna samt boendestöd. Avdelningen ansvarar också för att utföra hälso- och sjukvårdsinsatser enligt Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) för socialförvaltningens målgrupper samt daglig verksamhet. Avdelningen ansvarar också för en förvaltningsövergripande Bemanningsenhet.
Publiceringsdatum2022-05-23ArbetsuppgifterÄr du en drivande ledare med erfarenhet av funktionsvariationsområdet och som alltid sätter brukaren i fokus? Vill du bidra till våra brukares självständighet och delaktighet i samhället? Då kan det vara dig vi söker!
Vi på avdelningen för stöd och service är stolta över vår brukarnöjdhet samt trivsel hos medarbetarna och söker nu dig som vill tillföra än mer till våra fina resultat. Vi är kommunens första verksamhet som har implementerat heltidsarbete som norm. Vi är därför i framkant med att kunna erbjuda våra medarbetare scheman för ett hållbart arbetsliv, vilket är en starkt bidragande faktor till våra goda resultat. Som vår nya enhetschef inom personlig assistans kommer ditt övergripande ansvarsområde vara att tillsammans med dina medarbetare verkställa personlig assistans för ca fem brukare med olika typer av funktionsvariationer. Hos oss kommer du ingå i och samarbeta med avdelningens ledningsgrupp bestående av övriga enhetschefer samt avdelningschefen. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
• Ha fortlöpande kontakt med brukare för att följa upp verksamhetens kvalitet.
• Budgetansvar, personalansvar och verksamhetsansvar för din enhet inom personlig assistans
• Leda personalmöten för dina anställda.
• Delta aktivt i fortsatt implementering av heltidsarbete som norm.
• Delta aktivt i avdelningen för stöd och service gemensamma verksamhetsutveckling.
• Delta aktivt i förvaltningens verksamhetsutveckling kopplat till övergripande vision och målbild.
• Driva genomförandet av "Heltid som Norm" på din enhet.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant högskoleexamen så som socionom eller liknande. Vi ser att du har erfarenhet av funktionsvariationsområdet eller annat omsorgsarbete. Det är meriterande om du har chefserfarenhet innehållande budget- och personalansvar inom området. Du får gärna ha erfarenhet av heltidsarbete som norm. Vi förväntar oss att du som söker har ett gott brukarfokus samt har b-körkort. Det är meriterande med kunskap inom funktionsvariationsområdet. Du har en god svenska i både tal och skrift.
Vi söker dig som är en självständig ledare och som har förmågan att fatta beslut och sedan tar ansvar för dem. Du leder som ett föredöme och kan på ett tydligt och ödmjukt sätt peka ut riktningen för dina medarbetare. Du är en samarbetande och empatisk person som tycker det är kul att arbeta med människor och är lyhörd inför både medarbetare och brukares behov samt lägger stor vikt vid att leverera en god service med bra kvalitet. Vi ser att du är en strukturerad person som är skicklig på att planera din verksamhet och på så vis skapar goda förutsättningar för dina medarbetare. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Vi tror på delaktighet för våra brukare och kommer involvera dem i rekryteringsprocessen i form av brukarintervjuer. Detta kommer ske mot slutet av processen.
Halmstads kommun tillämpar rökfri arbetstid.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-06-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagHalmstads kommun, Avdelningen Stöd och Service, Socialförvaltnin
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C89869 - 2022".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)
Arbetsplats Halmstads kommun, Avdelningen Stöd och Service, Socialförvaltningen
Kontakt HR-specialist
Joel Halldin Gjerdrum
joel.halldingjerdrum@halmstad.se 0730833907 Jobbnummer 6675924
Observera att sista ansökningsdag har passerat.