Enhetschef till Ordinärt boende
Hedemora kommun / Administratörsjobb / Hedemora
2025-04-30
Visa alla administratörsjobb i Hedemora,
Säter,
Avesta,
Norberg,
Fagersta eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hedemora kommun i Hedemora,
Borlänge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-04-30ArbetsuppgifterOmsorgsförvaltningen söker en enhetschef som vill vara med och utveckla ordinärt boende.
Ordinärt boende är i en utvecklingsfas och söker en driven enhetschef. Du kommer att ansvara över ett av fem geografiskt indelade områden i kommunen. Inom detta område ingår hemtjänstgrupper men även ett demensteam som arbetar och bedriver kommunens dagverksamhet med inriktningen demens. Finns ett nära stöd och samarbete med kommunens demenssjuksköterska inom området.
Som enhetschef ansvarar du för verksamhetsutveckling, arbetsmiljö, personalledning och ekonomiskt resultat.
Du arbetar tillsammans med medarbetare, chefskollegor och stödfunktioner. Du har en samordnare som administrativt stöd och som planerar för området. Du har ett helhetsperspektiv för verksamheten och arbetar utifrån verksamhetens mål och värdegrund. I arbetet ingår att du följer beslut, mål och riktlinjer som är övergripande för omsorgsförvaltningen. Du ingår i ledningsgruppen för verksamhetsområdet tillsammans med övriga enhetschefer.
Tillsammans med medarbetare, kollegor och avdelningschef hittar du nya vägar och arbetssätt för att utveckla området. Du leder, utvecklar och coachar medarbetare i syfte att skapa ökad arbetsglädje och ökad kvalitet för målgruppen. Samverkan både intern och externt är en viktig del i arbetet.
Beredskap ingår i tjänsten.
Vi erbjuder:
https://hedemora.se/kommun-och-demokrati/sa-fungerar-kommunen/arbeta-hos-oss/personalformanerKvalifikationerVi söker Dig som är utbildad socionom, sjuksköterska eller har genomgått sociala omsorgsprogrammet alternativt utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Erfarenhet av ledarskap inom ordinärt boende eller annan vård- och omsorgsverksamhet är av stor vikt.
Vidare ser vi det som positivt att du har erfarenhet av ett nära samarbete med chefskollegor.
Det är meriterande om du har kunskap inom personal- och ekonomifrågor, arbetsrätt, arbetsmiljö och kompetensförsörjning samt god kännedom om socialtjänstlagen.
Du har ledarerfarenhet och goda kunskaper inom gällande lagstiftning och regelverk.
Du har lätt att uttrycka dig i både tal och skrift, är flexibel och har lätt för att samarbeta.
Du måste kunna arbeta självständigt, vara initiativrik samt ha förmåga att arbeta strukturerat.
B-körkort är ett krav.
Vid sidan av kraven på kompetens och erfarenhet är det viktigt att du är kommunikativ, ser värdet av att uppmuntra till ett arbetsklimat präglat av samarbete, ansvarstagande och har förmågan att engagera och motivera dina medarbetare till utveckling genom att vara ett gott föredöme.
Du kan balansera olika krav, behålla lugnet i svåra situationer och kan ta välgrundade beslut. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
B-körkort för manuell växellåda krävs.
ÖVRIGT
Som medarbetare inom Hedemora kommun är det viktigt att du delar den gemensamma värdegrunden KRAM som står för Kundfokus, Respekt, Ansvar och Mod.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Vi har gjort vårt medieval och undanber oss all kontakt från annonsförsäljare samt rekryteringsbolag.
Välkommen med din ansökan!
Om du behöver hjälp med hur du ansöker - kontakta supporten på 0771-10 10 29.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-05-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "OF 38/25".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hedemora kommun (org.nr 212000-2254),
https://hedemora.se/ Kontakt Avdelningschef
Anna Almén
0225-34000 Jobbnummer 9312867