Enhetschef till lokalvården i Krokoms kommun
Krokoms Kommun / Administratörsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Krokom,
Östersund,
Åre,
Strömsund,
Ragunda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom Ett jobb med plats för utveckling och växtkraft
Vill du vara med att driva och fortsätta utveckla vår verksamhet inom Kost- och lokalvårdsavdelningen och vara en del av en växande kommun? Har du erfarenhet inom lokalvårdsområdet som du vill dela med dig av till en enhet som har viktiga uppdrag inom hela kommunen? Välkommen med din ansökan!
En dag som enhetschef på lokalvården
Som enhetschef leder du arbetet och har det övergripande ansvaret för ekonomi, personal, arbetsmiljö samt verksamhetsutveckling genom att planera, genomföra, följa upp och utvärdera verksamheten mot uppsatta mål.
I rollen ingår att vara delaktig i planering för nyetableringar och ombyggnationer av verksamhetslokaler, där du bidrar utifrån lokalvårdens behov och arbetsmiljökrav.
Du drivs också av att vilja jobba för en utveckling som innebär ett ökat miljöansvar inom området, där vi strävar efter en kemikaliefri verksamhet. Ditt ledarskap bidrar till trygga och engagerade medarbetare.
Lokalvårdsuppdraget inom kommunens verksamheter är till största del anslagsfinansierat, där det även finns en del externa kunder.
Din närmaste chef är verksamhetschefen för kost och lokalvård och du ingår tillsammans med övriga fyra enhetschefer och en administratör i ledningsgruppen
Själva lokalvårdsenheten består av ca 40 medarbetare som är indelad i två områden. Enheten utför lokalvård på förskolor, skolor, särskilda boenden samt hos en del externa kunder. Du och din enhetschefskollega ansvarar för att driva en utveckling inom hela området tillsammans med era medarbetare. Tillsammans bidrar vi till att lokalvårdsavdelningen upplevs som en attraktiv arbetsplats.
Barn- och utbildningsförvaltningen har ca 800 medarbetare. Förvaltningens verksamhet sträcker sig över hela kommunen och innefattar förskola, grundskola F-9, anpassad grundskola, fritidshem, kost och lokalvård, modersmål, kulturskola samt biblioteksverksamhet.
Din kompetens
Du har en utbildning som bedöms relevant för uppdraget eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet inom arbetsområdet lokalvård samt är digital och har lätt för att lära dig nya system.
Har du erfarenheter av offentlig verksamhet är det meriterande men inget krav. Vi ser det även som meriterande om du har arbetat i arbetsledande position, har en god administrativ förmåga samt erfarenhet och intresse för budgetarbete.
Du har lätt att anpassa dig till nya förutsättningar och tycker det är spännande att utmana dig själv i nya situationer. Viktigt i rollen är att du har förmåga att anpassa din kommunikation efter mottagaren och på ett inkluderande sätt skapa delaktighet.
Vidare behöver du ha förmåga att samarbeta men även att arbeta självständigt med bibehållet engagemang. Du ska kunna formulera dig väl i svenska språket i både tal och skrift.
B-Körkort är ett krav då resor i tjänsten förekommer.
Övrig information
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse
Sista dag att ansöka är 2024-10-13
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-10-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Krokoms kommun (org.nr 212000-2478)
Offerdalsvägen 8 (
visa karta)
835 80 KROKOM
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Krokoms Kommun
Kontakt HR-konsult
Sanna Staf
sanna.staf@krokom.se 0640-163 73 Jobbnummer 8947823
Observera att sista ansökningsdag har passerat.