Enhetschef till Kundserviceenheten, Skövde Elnät
Skövde kommun, Elnät / Ekonomichefsjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skövde kommun, Elnät i Skövde Skövde kommun växer och tekniska förvaltningen arbetar ständigt för att anpassa verksamheten till förändringarna. Det är ett positivt arbete som handlar om att se möjligheter.
Tekniska förvaltningen ansvarar för utveckling och förvaltning av kommunens egna och förhyrda fastigheter, allmänna gator och parker. Även Skövde Elnät och Skövde VA-verk samt Skövde flygplats ingår i förvaltningen. Förvaltningen har 350 anställda.
Elnät verksamheten består av nätdistribution, såsom transport av elenergi, mätning, rapportering av leverantörsbyten, debitering, avräkning av tim- och schablonmätta kunder samt framtagning av andelstal enligt el lagen. Elnätet ansvarar även för projektering, dokumentation, drift, underhåll och nyanläggning av eldistributionsanläggningar.
Tjänsten som enhetschef för kundservice är organisationsmässigt placerad på Skövde elnät inom Tekniska Förvaltningen. Som enhetschef hos oss ingår du i elnäts ledningsgrupp.
Publiceringsdatum2013-03-27ArbetsuppgifterSom enhetschef kommer du att ansvara för kundservice enheten hos Skövde elnät. Enheten består av 8 medarbetare. Du kommer att leda verksamheten och ha personal och ekonomiansvar. Arbetsuppgifterna innefattar att utveckla arbetssätt och säkerställa att framtagna rutiner efterlevs samt leda dina medarbetare till att arbeta självständigt med stort engagemang. Det är din uppgift att organisera det dagliga arbetet och att strategiskt arbeta för att utveckla dina medarbetare och effektivisera kundtjänstarbetet i stort.
Kundservice sköter idag debiteringen åt Skövde Värmeverk, Billinge Energi AB, XR slamhantering, Avfall Östra Skaraborg, Skövde kommuns VA verk och Skövde elnät. Enheten hanterar också leverantörsbyten, kravhantering, flyttanmälan, utredningar och telefonsupport och alla andra förekommande arbetsuppgifter inom kundservice enheten.
KvalifikationerFör arbetet som enhetschef krävs högskoleutbildning med inriktning administration/ekonomi eller mångårig erfarenhet av arbetsuppgifter enligt ovan. Vi letar efter en person som har bred erfarenhet av att leda medarbetare.
Du trivs i ledarrollen, är kommunikativt uthållig, målfokuserad samt har förmåga att inspirera och coacha dina medarbetare. För att passa in i rollen som kundtjänstchef hos oss är du självgående, har en positiv attityd och inställning till förändring. Vidare är du stresstålig, ansvarsfull och en strukturerad person som ser möjligheter. Du har en mycket driven service- och relationsorienterad personlighet. Du har mycket god kommunikativa egenskaper både vad gäller tal och skrift. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med debiteringssystem. Som person år du ödmjuk och prestigelös men med din raka och tydliga ledarstil vågar du även fatta svåra beslut.
Arbetstider och omfattningHeltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-04-19
Skövde Kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ange följande referens när du ansöker: A321423
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Rindefors, Avdelningschef 0500-498466
FöretagSkövde kommun, Elnät
AdressSkövde kommun, Elnät
54183 Skövde
Jobbnummer 1505373
Observera att sista ansökningsdag har passerat.