Enhetschef till Kontaktcenter Stockholm enheten Barn och Ungdom

Stockholms stad, Kontaktcenter / Organisationsutvecklarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad, Kontaktcenter i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 300 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.

Kontaktcenter Stockholm skall ge information och vägledning i frågor som rör stora delar av stadens verksamhet. Våra mål är att minst 80 procent av ärendena ska lösas vid första kontakten och att minst 90 procent av stockholmarna ska vara nöjda med service och bemötande. Kontaktcenter Stockholm är en viktig del i arbetet med att skapa ett Stockholm för alla. Verksamheten vann Stockholms stads kvalitetsutmärkelse 2015.

Kontaktcenter Stockholm tillhör organisatoriskt serviceförvaltningen och är ett eget verksamhetsområde med ca 70 medarbetare. Vi finns i Husby centrum på Järvafältet och vi söker nu en enhetschef till enheten Barn och Ungdom som svarar för frågor gällande förskola/skola, kollo och kulturskolan.

Publiceringsdatum
2016-08-16

Arbetsuppgifter
Som enhetschef har du kund-, personal- och budgetansvar och leder ett 15-tal kunniga och duktiga medarbetare. Tillsammans med övriga tre enhetschefer och en verksamhetsutvecklare bildar ni ledningsgruppen för Kontaktcenter som leds av avdelningschefen.

I uppdraget ingår att:
• Tillsammans med medarbetarna utveckla och förfina service och tjänster samt rutiner och arbetssätt.
• Vara drivande i samarbetet med stadens förvaltningar så att nya processer och uppdrag kan knyts till Kontaktcenter.
• Driva verksamheten med hög kvalitet, kostnadseffektivitet samt nöjda kunder

Kvalifikationer
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper bl.a. utifrån förmågan att leda ett serviceinriktat arbete i en organisation som utvecklas. Du är handlingskraftig, strategisk, lösningsorienterad, har empatisk förmåga och kan entusiasmera dina medarbetare.

Du har ett service- och kvalitetstänkande och brinner för att förnya och förbättra. Som ledare är det viktigt att du skapar delaktighet och engagemang som för framåt och trivs med att verka i en transparent miljö tillsammans med dina kollegor.
Du är en trivs och är trygg med din ledarroll och lyhörd och tydlig i din kommunikation. Som person är du prestigelös och stimuleras av att uppnå goda resultat i samarbete med dina chefskollegor och medarbetare.

Dessutom vill du bidra till att skapa och upprätthålla goda relationer med våra kunder som är stadens förvaltningar.

Vi söker dig som har en för anställningen lämplig högskoleutbildning. Du har flerårig arbetslivserfarenhet i en ledande befattning samt erfarenhet av utvecklings- och förändringsarbete. Du har även chefserfarenhet från kundtjänst gärna med inriktning mot information/vägledning, som chef för Shared Service Center-verksamhet eller liknande kundintensiv verksamhet. Det är meriterande med kommunal eller annan offentlig erfarenhet inom de sakområden som enheten ansvarar för.

Du ska ha en mycket god kommunikativ förmåga och uttrycker dig mycket väl både muntligt och skriftligt.

ÖVRIGT
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-08-31
Ange följande referens när du ansöker: A44721
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mariann Hellström, Verksamhetschef mariann.hellstrom@stockholm.se

Facklig kontakt
Annika Walther, Vision
Birgitta Naess, SACO 08-508 40 623

Företag
Stockholms stad, Kontaktcenter

Adress
Stockholms stad, Kontaktcenter
Box 6061
16406 Kista

Kontorsadress
Edvard Griegsgången 9 16432 Kista

Jobbnummer
2996873

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad, Kontaktcenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad, Kontaktcenter: