Enhetschef till kommunstyrelsens registratur

Stockholms stad; Stadsledningskontoret / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; Stadsledningskontoret i Stockholm

Stockholms Stad
Stadsledningskontoret
Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Vi erbjuder dig ett meningsfullt arbete med många möjligheter. Stockholms stad ska vara en arbetsgivare som erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.
Kommunstyrelsen i Stockholm stad har två förvaltningar, stadsledningskontoret (SLK) samt kommunfullmäktiges och kommunstyrelsens kansli (KF/KS kansli). KF/KS kansli ger service åt kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, dess utskott, beredningar och råd samt rotlar och partikanslier. Vi ansvarar också för myndighetens diarium och arkiv.
Det gemensamma registraturet samordnar diarieföringen för SLK och KF/KS kansli. Här ingår bl.a. att registrera alla handlingar i de ärenden som ska beslutas av kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.
Inom Stockholm stad pågår ett omfattande utvecklingsarbete med införandet av ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem för hela staden och övergång till processorienterad informationsredovisning. Därför söker vi nu dig som vill vara med och leda utvecklingen vid vårt registratur så att vi med rätt kompetens kan delta i utvecklingen av en administration i världsklass.
1 plats(er).Som enhetschef ansvarar du för registraturet inom SLK och KF/KS kansli.
Arbetet innebär mycket samarbete inom kommunstyrelsens organisation, mellan avdelningarna och även över förvaltningsgränserna.
Du ska leda, följa upp och utveckla arbetet inom enheten så att verksamheten drivs på ett tydligt och professionellt sätt med hög kvalitet och service.
Du ska ha akademisk utbildning och erfarenhet av att arbeta som ledare samt kunskap om arbetet som registrator. Du ska ha god kunskap om lagstiftning och offentlig verksamhet. Vi vill också att du har erfarenhet av utveckling inom dokumenthanteringsområdet och av metod- och utvecklingsarbete.
Du ska kunna leda och samordna projektgrupper, upprätta underlag och följa upp projekt från förstudier till slutresultat. Du ska också ha erfarenhet av att hålla utbildningar och ha goda IT-kunskaper.
Vi lägger också stor vikt vid personlig lämplighet och värderar samarbetsförmåga, servicekänsla och kommunikativ förmåga högt. Du ska ha goda ledaregenskaper och kunna entusiasmera dina medarbetare. Du har ett modernt ledarskap med delegering, coachning och dialog samtidigt som du måste kunna fatta egna beslut och vara drivande i utveckling och förändring
Anställningsform: Tillsvidare.
För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
t.f. enhetschef Eva Debels,08-508 29 062
Tillträde: 2011-05-01. Enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2011-01-26

Arbetstider och omfattning
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-02-21
Ansökan skickas till:
Stadsledningskontoret
Ange följande referens när du ansöker: 3/11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Stockholms stad; Stadsledningskontoret

Adress
Stockholms stad; Stadsledningskontoret
Stadsledningskontoret

Jobbnummer
832530

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; Stadsledningskontoret

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; Stadsledningskontoret: