Enhetschef till kommunikationsavdelningen

Halmstads kommun, Kommunikationsavdelningen / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Halmstad, Laholm, Båstad, Falkenberg, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Halmstads kommun, Kommunikationsavdelningen i Halmstad

Halmstad är en expansiv kommun där vi arbetar för att våra 100 000 kommuninvånare ska trivas och få ut mer av livet. Här finns möjligheterna för dig som vill ha ett meningsfullt arbete och bidra med engagemang och nytänkande. Tillsammans med 8000 kollegor är du med och bygger hemstaden, kunskapsstaden och upplevelsestaden. Läs mer om oss https://www.halmstad.se/intro

Kommunledningsförvaltningen har fokus på ledning, samordning och uppföljning för att kommunkoncernen ska arbeta effektivt med invånarnas bästa i fokus. Förvaltningen leder och samordnar samhällsbyggandet i Halmstads kommun och ansvarar för styrning och utveckling av kommungemensamma frågor.


Publiceringsdatum
2019-05-02

Arbetsuppgifter
Vill du vara med och driva kommunikationsarbetet i Halmstads kommun? Vår ordinarie chef går vidare i en annan befattning och vi söker dig med hjärta för gott ledarskap och kommunikation som skapar värde.

Du kommer att vara med och utveckla kommunikationsarbetet med ett kommunövergripande perspektiv. Du ansvarar för det dagliga arbetet och leder ett 10-tal kommunikatörer med olika uppdrag inom koncernen. Som arbetsledare fördelar du uppdrag och utvecklar ditt team men kan också själv rycka in om det behövs.

Du planerar, driver och säkerställer att kommunikationsarbetet levererar enligt uppsatta mål. Arbetet sker i nära dialog med verksamheterna och kommunikationsdirektören. Du ingår i en central kommunikationsavdelning placerad på kommunledningsförvaltningen.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har bred erfarenhet av kommunikationsarbete i ledande befattning. Du har verkat på en kommunikationsavdelning inom en större organisation och har vana av att ge stöd till chefer och ledningsgrupper.

Du är en trygg ledare med ett prestigelöst och coachande förhållningssätt. Du fattar snabba, tydliga beslut som kan innebära svåra val, samtidigt som du arbetar med långsiktiga och övergripande frågor.

Du har akademisk examen inom kommunikationsområdet och/eller annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av kommunikationsarbete inom offentlig sektor samt om du arbetat med pressfrågor och kriskommunikation. Vi önskar även att du har arbetat med och utvecklat kommunikation i digitala kanaler.

Som person värnar du om goda relationer och fungerar både i grupp och självständigt. Du har god förmåga att lyssna in behov och att entusiasmera. Genom din kreativitet bidrar du till utveckling och nytänk. Du är resultatorienterad och driver projekten i hamn. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Kommunikationsavdelningen vill spegla Halmstads invånare och ser gärna sökande som kan bidra till större mångfald och fler perspektiv.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka i Visma Recruit och inte via e-post eller pappersformat.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-05-23
Ange följande referens när du ansöker: C27384 - 2019
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara J Westerberg 035-137100

Företag
Halmstads kommun, Kommunikationsavdelningen

Adress
Halmstads kommun, Kommunikationsavdelningen
Box 153
30105 Halmstad

Kontorsadress
Kyrkogatan 5 Halmstad

Jobbnummer
4763335

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Halmstads kommun, Kommunikationsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Halmstads kommun, Kommunikationsavdelningen: