Enhetschef till IFO Försörjningsstöd och Reception

Krokoms Kommun / Sjukvårdschefsjobb / Krokom
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Krokom, Östersund, Åre, Strömsund, Ragunda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Krokoms Kommun i Krokom

Som Enhetschef för Myndighetsenheten för försörjningsstöd och reception planerar, genomför, följer upp och kvalitetssäkrar du verksamheten i enlighet med gällande lagstiftning och riktlinjer.

Du leder det operativa arbetet och har det övergripande ansvaret för personal, arbetsmiljö och ekonomi. Ledarskapet ska bidra till att skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna utföra ett arbete med god kvalitet.

Då arbetsgruppen i förhållande till uppdraget är relativt liten kommer det som en del tjänsten även ingå chefs och/eller verksamhetsövergripande uppdrag. Idag är det tänkt som systemadministratör för vårt verksamhetssystem VIVA. Beroende på kompetens och intresse kan dock innehållet i detta uppdrag diskuteras.

Närmaste chef är IFO-chefen och som enhetschef ingår du i ledningsgruppen för IFO. Du kommer även att samarbeta med andra aktörer, både internt och externt utifrån uppdraget.
Inom IFO finns fyra kompetenta och engagerade chefskollegor och din personalgrupp kommer bestå av 8-9 engagerade medarbetare. Krokoms kommun erbjuder grupphandledning för nya chefer i syfte att utveckla sitt ledarskap. I dialog med dig kan vi även erbjuda andra utbildningsinsatser. IFOs chefsorganisation kommer vara organiserad så att vi kring vissa övergripande chefsgemensamma uppdrag ger och får stöd av varandra.

För våra socialsekreterare och biståndsbedömare har vi utvecklat ett traineerprogram för att kompetensutveckla och tillvarata medarbetarnas arbetsförutsättningar, programmet inkluderar löneutveckling.

Har du adekvat utbildning, de personliga egenskaperna och erfarenhet av en eller ett par av de övriga kvalifikationer så tveka inte att söka!

Du är socionom och har erfarenhet av arbete med myndighetsutövning inom socialtjänsten.

Du har ledarerfarenhet och är van med personal-, budget- och arbetsmiljöansvar. Ditt ledarskap bidrar till att skapa förutsättningar för medarbetarna att utföra sitt arbete med god kvalitet. Du är bekväm med att ingå i ett ledningsteam och ta ett helhetsansvar.

Det är meriterande om du har erfarenhet inom utredningsarbete enligt SoL, ärendehandledning vid myndighetsutövning, samarbete med Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan, socialt arbete och kunskaper i verksamhetssystemet VIVA. Det är även meriterande om du har erfarenhet av MI och av att arbeta i en politiskt styrd organisation.

Personlig lämplighet är alltid viktigt och vi kommer särskilt titta på din förmåga att skapa trygghet och långsiktighet, hög rättsäkerhetskänsla, och din förmåga att skapa delaktighet och engagemang i helheten.

Uppdraget ställer stora krav på såväl självständigt arbete som samarbetsförmåga.

Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme. Vi värnar om alla invånare och därför arbetar vi kvalitets- och målinriktat för att ge bra service och omsorg genom livets alla skeden.

Socialförvaltningens Individ- och familjeomsorg (IFO) kommer bli organiserade i fem enheter, varav Myndighetsenheten för försörjningsstöd och reception är en. Till den söker vi nu en Enhetschef.

Varaktighet, arbetstid
Provanställning kan förekomma.

Publiceringsdatum
2017-02-01

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Matz Norrman matz.norrman@krokom.se 064016288

Företag
KROKOMS KOMMUN

Adress
KROKOMS KOMMUN
Krokom kommun
83580 KROKOM

Kontorsadress
Offerdalsvägen 8

Jobbnummer
3295239

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Krokoms Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Krokoms Kommun: