Enhetschef till hemtjänsten

Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Katrineholm
2018-11-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef till hemtjänsten" (publicerad 2019-05-10) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen i Katrineholm

Katrineholm finns där västra och södra stambanorna möts, med goda förbindelser från Stockholm och Göteborg. Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge. I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling - för liv, lärande och företagsamhet! Läget är rätt - rätt geografiskt och rätt för handling och förändring. Vi är en kommun som växer och som vill fortsätta växa och utvecklas. Vårt mål är att bli 40 000 invånare.

Kommunen tillämpar Heltid som norm, vilket medför ett positivt inslag för jämställdhet och möjlighet för kompetensutveckling samt karriärvägar. Detta innebär även att alla medarbetare anställs på 100% med möjlighet till önskad sysselsättningsgrad. Du som medarbetare hos oss får introduktion på flera enheter/förvaltningar inom kommunen. Vill du vara med?

Nu söker vi en chef som vill vara med och driva utveckling och förändring i hemtjänsten i Katrineholms kommun.

Vi är i ett spännande utvecklingsläge. Vi arbetar med nyckelfri hantering och under 2018 kommer alla brukare ha nyckelfria lås. Till hösten startar vi med valfrihet inom matdistributionen och inför också förenklad handläggning av bistånd.

Du kommer att arbeta i en ung grupp med engagerade kollegor och med en riktig utmaning. Tillsammans ska vi utveckla kvalitén med en resurseffektiv verksamhet.

Hemtjänsten i Katrineholms kommun är konkurrensutsatt genom lagen om valfrihet (LOV). 70 procent av hemtjänsten bedrivs inom kommunens egen regi.


Publiceringsdatum
2018-11-22

Arbetsuppgifter
Som enhetschef ansvarar du för att insatserna som vi utför är av god kvalité och för en ekonomi i balans samt god arbetsmiljö.

Ditt uppdrag är att driva, utveckla och följa upp verksamheten utifrån uppsatta mål tillsammans med medarbetare och övriga chefer.
Du har verksamhets-, budget-, arbetsmiljö- och personalansvar och du hanterar både strategiska och operativa frågor som rör både din del av verksamheten och förvaltningen som helhet.

Du leder och fördelar arbetet för dina medarbetare och säkerställer bemanning.
Du har lätt för att engagera dina medarbetare och ge stöd och handledning.
Du är närvarande i ditt ledarskap och har fokus på det dagliga arbetet. Du stärker och motiverar medarbetarna och fångar upp behov av kompetensutveckling, förändrade arbetssätt och rutiner. Planering och prioritering är en naturlig del av ditt arbete och du håller uppsatta tidsramar.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har: relevant akademisk utbildning, exempelvis som socionom, beteendevetare, sjuksköterska eller inom något annat område som arbetsgivaren bedömer lämpligt.

• Kunskap om lagstiftning som rör uppdraget.
• Erfarenhet av att leda och utveckla arbetsgrupper utifrån ett arbetsgivarperspektiv.
• Du är kommunikativ och har erfarenhet av att samverka med kollegor och fackliga organisationer.
• God förståelse för arbete i en politiskt styrd organisation.
• Erfarenhet av konkurrensutsatt äldreomsorg.
• Goda IT-kunskaper, förmåga att snabbt sätta dig in i nya system.

Är trygg, stabil och har självinsikt. Ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller sig på ett sätt som är anpassat till situationen.

Tar initiativ till nya förslag och arbetssätt. Sätter igång aktiviteter och uppnår önskat resultat. Förmåga att argumentera för och förklara varför aktiviteterna bör och kan genomföras.

Leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt nå gemensamma mål. Samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Skapar engagemang och delaktighet.

Visar förståelse för relationen mellan intäkter och kostnader och agerar utifrån det, samt förstår och tillämpar affärsmässiga principer. Förstår och kan förklara hur olika aktiviteter påverkar det ekonomiska resultatet. Fokuserar på kostnader, intäkter, vinst, marknaden och vad som kan ge störst avkastning.

Körkort (B) är ett krav.

Rekrytering kommer att ske löpande, vänta därför inte med din ansökan.

Välkommen med din ansökan.

ÖVRIGT
Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-01-01 Eller enligt överenskommelse., upphör: Provanställning kan komma att tillämpas.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-29
Ange följande referens när du ansöker: C23432/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Patrik Sikt patrik.sikt@katrineholm.se

Företag
Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Adress
Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen
Upplandsgatan 2
64136 Katrineholm

Kontorsadress
Upplandsgatan 2 64136 Katrineholm

Jobbnummer
4472919

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Katrineholms kommun, Vård- och omsorgsförvaltningen: