Enhetschef till hemtjänsten - Askimscentralen
Göteborgs kommun / Sjukvårdschefsjobb / Göteborg
2022-08-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef till hemtjänsten - Askimscentralen" (publicerad 2022-09-30) ⬅️
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Uddevalla eller i
hela Sverige I Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen gör vi insatser som leder till goda möten med dem vi är till för och med varandra. Med en kultur, förhållningssätt och styrning- och ledning i ständig utveckling skapar vi de bästa förutsättningarna.
Vi är ca 9 000 medarbetare som jobbar i hela staden och som gemensamt driver verksamheten varje dag. Vi har över 50 vård- och omsorgsboenden, 200 korttidsplatser, 30 öppna träffpunkter, hemtjänst till över 8 000 personer och hälso- och sjukvård till 15 000 personer varje år.
Vill du också jobba för en mer meningsfull vardag och service av högsta kvalitet för invånarna i Göteborg? Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
Publiceringsdatum2022-08-08ArbetsuppgifterVill du vara med och skapa en Attraktiv hemtjänst och få möjlighet att leda din verksamhet genom ett tillitsbaserat ledarskap mot vårt gemensamma mål; Att förbättra de äldres situation och inflytande över sin vardag och skapa en arbetsplats där medarbetarna uppfattar sitt yrke som attraktivt? Nu har du chansen då vi söker en ny enhetschef till hemtjänstcentralen Askim stadsområde Sydväst 2.
Verksamhetsområdet sträcker sig från Södra Skärgården hela vägen ner till Billdal. Enheten heter Södra Askim/ Norra Hovås och arbetsplatsen finns i trevliga lokaler på Askims Torg 5. Du delar din arbetsplats med två enhetschefskollegor som du kommer att ha ett stort stöd av och ett mycket nära samarbete med. På Askimscentralen arbetar ca 100 medarbetare med att utföra hemtjänst från tidig morgon till sen kväll.
Som enhetschef ansvarar du för att brukarnas behov av omsorg och service tillgodoses. Likaväl ansvarar du för engagerade och kunniga arbetsgrupper samt har ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar. Tillsammans med medarbetarna skapar ni en dynamisk och god arbetsmiljö som präglas av ett synligt och engagerat ledarskap där du som chef är en i laget med medarbetarna. Du ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp, bestående av verksamhetschef, verksamhetsutvecklare och övriga enhetschefer. Utveckling av verksamheten sker både i arbetsgrupper med andra enhetschefer inom stadsområde sydväst samt i den egna ledningsgruppen.
Som chef är det viktigt att kunna skapa en gemensam vision för medarbetarna med inriktning mot utveckling av verksamheten och med fokus på de äldre. Till din hjälp i ditt uppdrag har du olika stödfunktioner såsom administrativ planerare, ekonom, HR och administrativt stöd. För att stötta och utveckla dig i ditt ledarskap erbjuder även Göteborgs Stad olika introduktionsutbildningar samt kompetensutvecklingsprogram som är riktade till chefer. Vi är Göteborg, är du det också?
KvalifikationerVi söker dig som har socionomutbildning eller motsvarande utbildning. Du har tidigare erfarenhet av chefsuppdrag och det är meriterande om det är inom området. Du har god kännedom om gällande lagstiftning Socialtjänstlagen (SoL) och Hälso- och sjukvårdslagen (HSL).
För att passa i rollen ser vi att du är en person som har förmåga att samarbeta med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten både på Askimscentralen samt inom hela verksamhetsområdet.
Du kan på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.
Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke. Du arbetar för sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar utrymme för dialog.
Du arbetar effektivt under stress, kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Som medarbetare i Göteborgs Stads Äldre samt vård- och omsorgsförvaltning jobbar du för en meningsfull vardag och service av hög kvalitet för alla invånare. Välkommen till en arbetsplats där vi bryr oss om varandra, arbetar tillsammans och tänker nytt. Vi är Göteborg.
Vad kan vi erbjuda dig?
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-08-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGÖTEBORGS KOMMUN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C92320".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen
Kontakt Verksamhetschef
Anna Engström Celik
031-366 48 83 Jobbnummer 6884863
Observera att sista ansökningsdag har passerat.