Enhetschef till Grönbodahemmet i Storå

Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen i Lindesberg

Brinner du för utveckling och skulle trivas i ett delat ledarskap? Vi söker nu en enhetschef till Grönbodahemmet som vill vara med och forma omsorgen i Lindesbergs kommun.

Socialförvaltningen är en av Lindesbergs kommuns största förvaltningar där vård och omsorg är en av tre verksamhetsområden. Vård och omsorg ansvarar för stöd, vård och omsorg för äldre. Inom vård och omsorg finns bland annat hemtjänst, vård- och demensboenden samt hälso- och sjukvård. Vi arbetar med att förändra organisationen och utökar med antalet chefer på flera enheter inom vård och omsorg. Då en av våra enhetschefer går vidare internt söker vi nu en enhetschef till Grönbodahemmet som vill forma ett team med nuvarande enhetschef. Vi söker dig som vill ingå i ett delat ledarskap och tillsammans med din kollega vill fortsätta utveckla verksamheten.

Grönbodahemmet beskrivs ofta som en liten och familjär arbetsplats i det lilla samhället. Vi har flera samarbeten med frivilligorganisationer och lokala företag kring olika aktiviteter. Den finns en hög kompetens bland personalen där alla arbetar för att göra det lilla extra för de boende.

Grönbodahemmet ligger i Storå och är ett särskilt boende där det bor 23 personer det finns även en korttidsavdelning som har plats för 23 boende. Det finns cirka 50 medarbetare som du och en till enhetschef kommer ansvara för. I verksamheten finns sjuksköterskor, arbetsterapeut och gruppledare som stöd. Här arbetar vi med personcentrerad omsorg och använder olika kvalitetsregister som stöd.

Vi erbjuder dig stora möjligheter att kunna påverka ditt arbete och ser gärna att du är en ledare som ser möjligheter och är intresserad av att driva förbättringsarbete framåt. Om du känner igen dig och tycker detta låter spännande har vi ett uppdrag åt dig!

Publiceringsdatum
2023-02-27

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill ingå i ett team och tillsammans utveckla arbetet på Grönbodahemmet. Du kommer ha ett tätt samarbete och utbyte med din enhetschefskollega kring gemensamma frågor men har samtidigt delade ansvarsområden gällande personalgrupper.

Som enhetschef kommer du ha fullt ansvar för verksamhet, personal och ekonomi. Du ska på ett kostnadseffektivt sätt leda, planera, samordna och utveckla verksamheten utifrån gällande lagstiftning, politiska beslut, mål och riktlinjer och ekonomiska ramar. Ett stort arbetsområde för dig som chef kommer bli att implementera heltidsresan och arbeta med förändringsarbete gällande planering och schemaläggning.

Du rapporterar till verksamhetschefen och ingår i Vård och Omsorgs ledningsgrupp där du förväntas bidra till gemensamma frågor och ökad samverkan inom verksamhetsområdet. Det finns ett nära samarbete med våra stödfunktioner inom t.ex. personal och ekonomi. Samverkan med fackliga organisationer är viktigt för att fortsätta främja en god arbetsmiljö och verksamhetsutveckling. Att vara förtroendeskapande och ha ett ledarskap som bygger på delaktighet ser vi som viktiga ledord i hela socialförvaltningen.

Du kommer börja din resa som chef hos på Grönbodahemmet. Vi ser gärna att du är intresserad och flexibel i att utveckla ditt ledarskap inom andra verksamheter inom vård och omsorg på sikt.

Kvalifikationer
Du har adekvat högskoleutbildning inom området t.ex. socionom eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete inom området är meriterande. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Time Care. Du är en van dataanvändare och uttrycker dig väl i tal och skrift.

Vi söker dig som ser fördelarna med att ingå i ett delat ledarskap, har en god förmåga att samarbeta för att nyttja varandras styrkor, är prestigelös och har ett helhetsperspektiv. Vi söker dig som är tydlig och trygg i ditt ledarskap samt målinriktad. Du skapar engagemang och delaktighet hos medarbetarna genom ett teaminriktat ledarskap som präglas av dialog och samverkan. Du är lyhörd, etablerar och behåller goda relationer och har ett professionellt bemötande. Du har en god förmåga att hålla ordning, strukturera och prioritera ditt arbete.

Stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SN:A 2023/26".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015)

Arbetsplats
Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen

Kontakt
Verksamhetschef
Jessica Öhlund
jessica.ohlund@lindesberg.se
0581-810 84

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen
Senaste upphandlingen: Tömning underjordsbehållare och ovanjordsbehållare för kommunalt avfall med kran

Jobbnummer
7489883

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun, Adm Socialförvaltningen: