Enhetschef till Göteborgskontoret
Olivia Personlig Assistans AB / Sjukvårdschefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Olivia Personlig Assistans AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Olivia Personlig Assistans präglas av kunskap, känsla, närhet och tillgänglighet och därför finns vi med kontor nära dig och erbjuder kunder och assistenter - Mer känsla och omtanke!Olivia Personlig Assistans kombinerar det stora assistansbolagets samlade kompetens och erfarenhet med det lilla lokalkontorets möjlighet att vara personlig och lättillgänglig. Via personalen på något av våra 10 lokalkontor erbjuds funktionshindrade råd och stöd när det gäller att anställa personliga assistenter och att administrera den personliga assistansen. Vi har idag 260 uppdragsgivare och närmare 1500 assistenter som gör ett fint jobb varje dag året runt. Som assistent hos oss får du genomgå ett gediget utbildningsprogram som både ger dig trygghet i din yrkesroll och kunden en säker assistans.
•
Olivias verksamhet grundar sig på en humanistisk värdegrund och vi arbetar efter våra ledord Tid och Omtanke samt Kunskap och Känsla. Vi erbjuder dig ett omväxlande och stimulerande arbete i en dynamisk miljö.
Vi söker en enhetschef till vår verksamhet inom personlig assistans i Göteborg.
Vi är ett kontor som idag består av en enhetschef och tre uppdragsansvariga. Som enhetschef är du ansvarig för ditt kontors verksamhet samt ingår i företagets ledningsgrupp. Du leder och fördelar arbetet av den administrativa personalen. Du har även ett operativt ansvar för ett antal assistansgrupper. I arbetsuppgifterna ingår bl.a. rekrytering och introduktion av uppdragsansvariga samt även för assistenter. Du har ett delegerat ansvar för den administrativa personalens samt assistenternas arbetsmiljö. Vidare ingår det ansvar för personalmöten, utvecklings- och lönesamtal. I det dagliga arbetet ingår externa kontakter med Försäkringskassan, kommunen och facket. Du ska hantera vårt digitala tidrapporteringssystem som även inkluderar dokumentation samt rapportering och administration av assistanstimmar. Viss rapportering sker även i Excel och Word.
Vi söker dig som har erfarenhet som chef/ledare inom personlig assistans och/eller adekvat akademisk utbildning samt ledarerfarenhet från vården eller det sociala området. Det är önskvärt att du har kunskap om lagstiftning rörande personlig assistans. Då du kommer vara en del av företagets ledningsgrupp kommer du även arbeta med strategiska frågor som bidrar till företagets tillväxt och kvalitet.
Göteborgskontoret präglas av en hög kundnöjdhet, stabilitet och kvalitet. För att du ska bidra till att kontoret fortsatt bibehåller dessa kvaliteter så är det viktigt att du är kundorienterad, energisk, flexibel och stresstålig samt att du har en stark känsla för service. Viktigt är ett hållbart moget ledarskap, både över dig själv och dina medarbetare. Social kompetens är en förutsättning eftersom detta arbete präglas av ständig interaktion med kunder, assistenter och kollegor.
Körkort samt tillgång till bil är ett krav då flera kunder är bosatta utanför Göteborgs tätort.
Tjänstgöringsgrad 100 % med inledande provanställning på 6 mån.
Oreglerad arbetstid.
Fast månadslön, individuell lönesättning. Kollektivavtal finns.
Start: Enligt överenskommelse
Välkommen med din ansökan senast 2017-06-20.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-05-23ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktYlva Jonsson 0735-206627
FöretagOlivia Personlig Assistans AB
AdressOlivia Personlig Assistans AB
Trädgårdsgatan 3
41108 Göteborg
KontorsadressTrädgårdsgatan 3 41108 Göteborg
Jobbnummer 3515689
Observera att sista ansökningsdag har passerat.