Enhetschef till Fastighet

Svenska Kraftnät / Chefsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg, Stockholm, Täby, Norrtälje, Västerås eller i hela Sverige

Vill du arbeta i en utvecklande miljö där du blir en viktig länk i en samhällsviktig verksamhet? Vårt samhälle är beroende av el. Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att kraftöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - idag och i framtiden.

Vi söker nu en Fastighetschef som vill driva Svenska Kraftnäts fastighetsfrågor och enhetens samhällsbärande uppdrag framåt. Enhetens består av 7 medarbetare. Tjänsten är placerad på Svenska kraftnäts huvudkontor i Sundbyberg.

Publiceringsdatum
2018-12-19

Arbetsuppgifter
Som Fastighetschef har du affärsansvar för våra fastighetsavtal samt ingår i ledningsgruppen för Säkerhet, Hållbarhet & Juridik. Du leder ett team bestående av förvaltare, fastighetstekniker, fysisk säkerhetsansvarig och koordinatorer. Ansvarsområden som ingår i arbetet:

• Ekonomiskt ansvar gällande fastigheter och kontor
• Utveckling av fastighet, kontor samt attraktiv arbetsplats
• Ansvarig för fysisk säkerhet gällande skyddsobjekt
• Ansvarig för samordning av fysisk arbetsmiljö
• Engagerat leda teamet till resultat och utveckling
• Styra och leda utvecklingsprojekt.

Vårt erbjudande till dig
Svenska kraftnät har som mål att bli branschens attraktivaste arbetsgivare med stort fokus på samarbete och effektivitet för att uppnå vår vision om att bli ledande. Det innebär att du som medarbetare ges möjlighet till egen utveckling, balans i arbetet och privatliv, goda förmåner och mycket mer som du kommer att upptäcka vid kontakt med oss.

Din bakgrund
Du har en högskoleutbildning inom företagsekonomi, fastighetsförvaltning eller motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt. För att trivas och lyckas i rollen behöver du ha flerårig arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen och dokumenterad ledarerfarenhet. Det är viktigt att du har god erfarenhet från att skapa effektiva team och engagerade medarbetare. Vidare har du har en mycket god ekonomisk förståelse och förmåga att tänka långsiktigt. Erfarenhet av att utveckla attraktiv kontorsarbetsplats, erfarenhet av skyddsobjekt samt omvärldsbevakning, leverantörskontakter och förhandling är meriterande. B-körkort är ett krav.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har ett strategiskt helhetsperspektiv med förmåga att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du är en utvecklingsorienterad ledare med vana av förändringsarbete. Du driver innovation och fokuserar på att skapa resultat i verksamheten. Vi ser att du arbetar med ett coachande ledarskap och är närvarande samt finns tillgänglig för teamet.

Som ledare har du en stark förmåga att bygga team samt lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt och tydligt sätt. Du är trygg i dig själv och har mod att delegera och fatta beslut i tuffa situationer. Vidare är du är en god arbetsgivarrepresentant som visar öppenhet och tillit till dina medarbetare. Ditt beteende och sätt att vara är viktigt som kulturbärare. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Svenska kraftnät arbetar med kompetensbaserad rekrytering vars syfte är att se till varje persons kompetens och därmed främja mångfald och motverka diskriminering. Eftersom vi arbetar med viktig infrastruktur i samhället så är våra tjänster säkerhetsklassade och svenskt medborgarskap är därför ett krav. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.

Så ansöker du
Vill du veta mer, kontakta gärna rekryterande chef Monica Halldin, tel. nr. 010-475 84 34 alternativt HR-specialist Johanna Engdahl, tel. nr. 010-4758355. Fackliga representanter är Maria Bergqvist, SACO, tel. 010-475 82 90 och Stefan Ekberg, ST, tel. 010-475 82 91. Du når oss också via e-post: monica.halldin@svk.se.

Välkommen med din ansökan senast den 6 januari. Vi behandlar ansökningar löpande så vi välkomnar din ansökan så snart som möjligt.

Om Svenska kraftnät
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. En trygg elförsörjning är en förutsättning för att Sverige inte ska stanna. Därför övervakar och styr vi elsystemet dygnet runt. Vi bygger även ut stamnätet för att möta morgondagens behov. Vi är snart 670 anställda, de flesta vid huvudkontoret i Sundbyberg. Vi har även kontor i Sundsvall, Halmstad och Sollefteå. Ytterligare flera hundra personer sysselsätts på entreprenad för drift och underhåll av stamnätet runt om i Sverige. Svenska kraftnät har även i uppdrag att främja en öppen svensk, nordisk och europeisk marknad för el. Därför bygger vi nya elförbindelser som stärker kopplingarna till det europeiska elnätet. Vi deltar också i det europeiska samarbetet för att skapa en gemensam elmarknad inom EU. Dessutom har vi ett nära samarbete med andra systemoperatörer i Norge, Finland och Danmark för att driva vårt elsystem effektivt.

Vi strävar efter att vara en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Det innebär att vi fokuserar på att ge våra medarbetare utmanande arbetsuppgifter, bra förmåner och förutsättningar för en god balans mellan arbetsliv och privatliv. Läs mer om oss på www.svk.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Svenska Kraftnät

Adress
Svenska Kraftnät
Box 1200
17224 Sundbyberg

Kontorsadress
Sturegatan 1

Jobbnummer
4518988

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Svenska Kraftnät

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Svenska Kraftnät: