Enhetschef till enhet Kundtjänst Körkort
Transportstyrelsen / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transportstyrelsen i Örebro,
Nora,
Askersund,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Att vara enhetschef för kundtjänsten är något för dig som har ett djupt engagemang i frågor som rör kundmöte och service i samband med myndighetsutövning. För att trivas ska du gilla att leda och utveckla en verksamhet som omfattar både automatiserat beslutsfattande, ärendehandläggning och telefoni. Verksamheten kännetecknas av högt tryck och snabbt beslutsfattande så även i våra styr- och ledningsprocesser.
En daglig utmaning är att med begränsade resurser ändå kunna hantera våra kundsamtal och ärenden inom ramarna för våra servicemål. Mer strategiska utmaningar är att våga pröva nya sätt att möta våra kunder, att fortsätta automatisera och digitalisera våra ärenden och att utveckla våra kompetensområden i kundmötet i takt med den utvecklingen.
Som enhetschef över kundtjänsten förväntas Du vara kommunikativ och ta personalansvar för de sektionschefer som du tillsammans leder och utvecklar kundtjänsten med. Tillsammans med dem hittar du lämpliga sätt att leda både personal och verksamhet i såväl mer dagliga som i mer strategiska perspektiv. Dina medarbetare finns alla i Örebro. I arbetet finns också gränssnitt till andra enheter inom avdelningen och till andra avdelningar. Som enhetschef ingår du också i avdelningsledningen, där du förväntas bidra strategiskt till den långsiktiga utvecklingen av hela körkortsverksamheten.
Dina framtida arbetsuppgifter
Som chef ansvarar du för verksamheten inom din enhet och du arbetar aktivt med personal-, budget- och arbetsmiljöfrågor. Du leder och skapar goda förutsättningar för medarbetarna i deras arbete och företräder arbetsgivaren. Som chef på Transportstyrelsen deltar du aktivt i ledningsgrupparbete där du ska bidra till att både den egna verksamheten och Transportstyrelsen utvecklas på ett positivt sätt inom ramen för vårt uppdrag med medborgare och näringsliv i fokus.
Bland arbetsuppgifterna kan nämnas:
• att verksamhetsplanera och följa upp enhetens arbete
• att budgetplanera och följa upp enhetens ekonomi
• att delta vid verksamhets- och budgetdialog för avdelningen
• att löpande förbättra och utveckla verksamheten
• att hålla ledningsmöten och enhetsmöten
• att samverka med fackliga parter
• att samarbeta med andra enheter och annan kundtjänstverksamhet
• att delta i avdelningens ledningsarbete
• att vara engagerad i och delta i myndighetens gemensamma strategiska arbete.
Du måste ha
• akademisk utbildning motsvarande minst 120 högskolepoäng (2-års heltidsstudier) eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som relevant för tjänsten såsom lång chefserfarenhet
• flerårig erfarenhet som chef i statlig förvaltning
• erfarenhet av att leda chefer
• erfarenhet av att på strategisk nivå leda och styra arbete som omfattar myndighetsutövning och som bedöms aktuell
• erfarenhet av att leda kundtjänst- eller kundtjänstliknande organisationer och som bedöms aktuell
• erfarenhet av att ha arbetat som chef med personal-, arbetsmiljö-, budget- och verksamhetsansvar.
Det är meriterande om du också har
• en ledarskaps-, samhälls-, förvaltnings-, ekonomisk-, juridisk- eller rättsvetenskaplig inriktning på din utbildning
• erfarenhet av att arbeta i en ledningsgrupp
• erfarenhet av att leda utvecklings- och förändringsarbete gärna med inslag av digitalisering.
Vi vill att du
• är förändringsinriktad och mål- och lösningsfokuserad
• är drivande och har en helhetssyn
• är strategisk, strukturerad och analytisk i ditt arbetssätt
• är initiativrik och entusiasmerande
• har god förmåga att fatta beslut
• är lyhörd, har en god kommunikativ förmåga och vågar ta diskussion för verksamhetens bästa
• har lätt för att ta kontakter, skapa och behålla goda relationer både inom Transportstyrelsen och utanför myndigheten
• har god förmåga att skapa engagemang hos medarbetarna
• har öppet sinne, nyfikenhet och vilja att utveckla och utvecklas i takt med verksamhetens förändring.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Mer information
Anställningen är tillsvidare med placering i Örebro. Tillträdesdatum sker enligt överenskommelse. Vi tillämpar normalt provanställning.
Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att man ska vara svensk medborgare och att säkerhetsprövning kommer att föregå beslut om anställning.
Du är välkommen att kontakta avdelningsdirektör Katarina Fröberg, 010-495 79 01,
katarina.froberg@transportstyrelsen.seSaco, Susanne Hagelvik och ST, Gunilla Edwertz nås via vår växel på 0771-503 503.
Vi vill inte att annonsörer och bemanningsföretag kontaktar oss.
Vi är nyfikna på vem du är, vad du kan och vad du vill. Därför behöver vi din ansökan senast den 14 november 2020 märkt med referensnummer TSG 2020-7358. Du ansöker via vår webbplats och vi vill att du bifogar ditt CV och ett personligt brev. Vi gör första urvalet utifrån de frågor som du får svara på i vårt e-rekryteringssystem. Vi kan komma att använda urvalstest i vår urvalsprocess.
Välkommen att bli vår nya kollega!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
Publiceringsdatum2020-10-27ErsättningIndividuell lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTransportstyrelsen
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Transportstyrelsen (org.nr 202100-6099),
http://www.transportstyrelsen.se/ Jobbnummer 5421049
Observera att sista ansökningsdag har passerat.