Enhetschef till bygglovskontoret

Lindesbergs kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen Bergslagen / Administratörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen Bergslagen i Lindesberg

Välkommen till Samhällsbyggnadsförvaltningen Bergslagen - en gemensam förvaltning för de fyra kommunerna Hällefors, Lindesberg, Ljusnarsberg och Nora. Vi utvecklar samhället och har ett brett uppdrag inom bland annat strategisk planering, tillstånd och tillsyn. Vi vågar tänka nytt och erbjuder en arbetsplats med kreativa och härliga samtal, högt tempo och lösningsfokuserade arbetssätt. Dessutom får du generös flextid, friskvård och rökfri arbetstid.

Förvaltningen består av ca 60 engagerade medarbetare med varierande roller och arbetsområden. Hos oss får du möjlighet att driva och delta i föränderliga samhällsbyggnadsprocesser. Vi ser varje medarbetare som en viktig pusselbit. Är du redo att utveckla framtidens samhälle med oss?

Publiceringsdatum
2022-11-28

Arbetsuppgifter
Som enhetschef ansvarar du för den personal som handlägger bygglov, bygganmälningar och tillsynsärende enligt Plan- och bygglagen samt den personal som handlägger ärenden gällande bostadsanpassningsbidrag. Enheten består av 12 medarbetare. Du kommer till en arbetsgrupp som både har nytänk och lång erfarenhet, stort engagemang och höga ambitioner. Du kommer ha fullt ansvar för både personal, ekonomi och verksamhet. Du har en drivande roll i att utveckla, kvalitetssäkra och effektivisera arbetet utifrån ett helhetsperspektiv.

Arbetet innebär förutom täta kontakter med medarbetare och representanter från de samverkande kommunerna även kontakter med politiker, allmänheten samt offentliga aktörer som byggherrar, markägare och konsulter.

Du ingår i Samhällsbyggnadsförvaltningens ledningsgrupp och är en viktig del i förvaltningens utveckling. Vi ser just nu över vår organisation tillsammans med den tekniska förvaltningen. Det innebär att du kommer till en organisation i förändring, där du kommer att kunna påverka hur din roll utvecklas. Fördelat ledarskap, laganda och reflektion är viktiga pusselbitar i det fortsatta arbetet.

Digitalisering och kommunikation är de områden som senaste tiden haft stor plats i arbetet med effektiva processer och kundorienterat arbetssätt och du kommer leda enheten vidare i den riktningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad arkitekt, eller har en akademisk utbildning med inriktning bygg, samhällsbyggnad, juridik eller motsvarande utbildning som bedöms likvärdig. Du har god erfarenhet av att arbeta med plan- och bygglagen och har kunskaper om bygg- och planprocessen. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med myndighetsutövning och har erfarenhet av ledarskap.

Som ledare är du kommunikativ, relationsskapande och coachande. Du är lyhörd och bygger ditt ledarskap på delaktighet. Du bidrar till en god arbetsglädje genom en förmåga att se möjligheter och kunna skapa motivation och engagemang. Det är viktigt att du trivs i ett högt tempo då arbetet är omväxlande, flexibelt och föränderligt. Du behöver vara lugn och trygg i dig själv för att kunna navigera på ett bra sätt och göra sakliga bedömningar.

Som chef har du möjlighet att delta i ett Mentorsprogram, antingen som adept eller som mentor beroende på ditt behov och tidigare erfarenheter. För att du ska känna sig trygg i din roll som chef hålls regelbundet utbildningar inom bland annat arbetsmiljö. Kommunen arrangerar även regelbundna ledarforum där du får möjlighet att träffa och bygga nätverk med kommunens alla chefer.

Du använder bil i tjänsten så B-körkort är ett krav.

Hos oss blir du en viktig del i samhällsbyggnadsprocessen. Vi erbjuder dig ett flexibelt arbete med generös flextid, arbete under restid, friskvård, möjlighet till semesterväxling och rökfri arbetstid.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SBB:A 2022/7".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lindesbergs kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen Bergslagen

Kontakt
Enhetschef
Isabella Lohse
isabella.lohse@sb-bergslagen.se
0581-830 05

Jobbnummer
7208105

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen Bergslagen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun, Samhällsbyggnadsförvaltningen Bergslagen: