Enhetschef till Bryggaren
Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Alvesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Alvesta,
Växjö,
Hylte,
Uppvidinge,
Ljungby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alvesta kommun, Omsorgsförvaltningen i Alvesta Alvesta kommun med ca 20 000 invånare - södra Sveriges mittpunkt. Vår utgångspunkt är lokalt boende med globala möjligheter. Här finns bra boendemiljöer med närhet till såväl stad som landsbygd och rika möjligheter till en aktiv fritid. En traditionell kommun med spännande utmaningar tillsammans med fantastiska möjligheter. Vill du vara med på våran resa?
Omsorgsförvaltningen arbetar för att ge en god salutogen social omsorg och kommunal hälso- och sjukvård genom att den enskildes medansvar och resurser tillvaratas. Vi ska visa respekt för den enskildes självbestämmande, delaktighet, integritet, trygghet och värdighet. Den som har kontakt med oss ska möta en kompetent personal.
Förvaltningens ansvarsområden är omsorg om äldre och omsorg om personer med funktionsnedsättning samt kommunala hälso- och sjukvården. Omsorgsförvaltningen har 650 anställda och 1200 personer som har behov av stöd i vardagen.
Publiceringsdatum2018-01-10ArbetsuppgifterI rollen som enhetschef har du ansvar för verksamhet, ekonomi och personal inkluderat arbetsmiljö. I uppdraget ingår att förankra den politiska visionen, målet och grundvärderingen. Du ser till att verksamheten har tydliga strategier och handlingsplaner för att nå målen samt att dessa genomförs och följs upp. Du ska arbeta aktivt för att sätta brukarnas behov i fokus och skapa förutsättningar för att medarbetarna ska vara delaktiga samt att deras kompetens tas tillvara utifrån verksamhetens behov. Detta gör du utifrån ett salutogent och coachande förhållningssätt där du ser möjligheter och resurser i verksamheten.
Samarbeta och bygga goda och förtroendefulla relationer är en viktig del i ditt uppdrag med såväl brukare, anhöriga och medarbetare och kollegor men också arbeta utifrån ett helhetstänk och samsyn i hela förvaltningen. Du har i rollen som enhetschef ett nära samarbete med kollegor och möjlighet till stöd och mentorskap finns. På enheten finns även administratör och bemanningssamordnare.
Omsorgsförvaltningen är kvalitetscertifierad enligt standarden Investor in People (IiP). Syftet med IiP är att förbättra organisationens resultat genom att utveckla medarbetarna. Det kräver ett systematiskt arbets- och förhållningssätt som bygger på att planera, genomföra, följa upp och utvärdera verksamhetens alla delar.
KvalifikationerVi söker dig som har examen från socionomprogrammet/ sociala omsorgsprogrammet eller annan likvärdig högskoleutbildning samt erfarenhet av arbetsledande befattning. Vi söker en ledare som är intresserad av att tillsammans utveckla framtidens äldreomsorg i Alvesta kommun.
För att lyckas med uppdraget är dina personliga egenskaper viktiga men också ditt genuina intresse för att skapa bästa möjliga omsorg för dem vi finns till för.
Vi söker en enhetschef som:
• är en närvarande ledare som har förmågan att motivera, inspirera och med engagemang och förtroende ge medarbetarna såväl stöd som ansvar
• har erfarenhet och är intresserad av ekonomi och verksamhetsuppföljning
• har en pedagogisk förmåga och förmåga att kommunicera och skapa goda möten
• är lyhörd och lyssnar, kommunicerar och är tydlig med verksamheten mål och kan förmedla dessa
• är bra på att samarbeta, bygga relationer och skapa nya nätverk.
ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-28
Ange följande referens när du ansöker: A745624/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIngrid Gunnarsson 0472-59 56 01
FöretagAlvesta kommun, Omsorgsförvaltningen
AdressAlvesta kommun, Omsorgsförvaltningen
Centralplan 1
34280 Alvesta
KontorsadressCentralplan 1 Alvesta
Jobbnummer 3894667
Observera att sista ansökningsdag har passerat.