Enhetschef till Äldreomsorgen

Vård & Omsorg, Äldreomsorg Nya Staden / Sjukvårdschefsjobb / Lidköping
2015-09-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef till Äldreomsorgen" (publicerad 2016-02-18) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Lidköping, Götene, Skara, Vara, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vård & Omsorg, Äldreomsorg Nya Staden i Lidköping

Vård & Omsorgs verksamhet ger stöd och service till äldre och personer med funktionsnedsättning i Lidköping. Vår målsättning är att erbjuda stöd på rätt nivå utifrån individens behov och önskan.
Vi arbetar i team med olika professioner för att uppnå ett samordnat stöd till individen. Hos oss arbetar cirka 1500 tillsvidareanställda medarbetare, samt under året mellan 300-600 visstidsanställda medarbetare.

Publiceringsdatum
2015-09-01

Beskrivning
Vård & Omsorg arbetar utifrån en teamorganisation där målsättningen är att erbjuda ett samordnat stöd på rätt nivå utifrån individens behov och önskemål.

Vi arbetar aktivt med vår värdegrund, som innebär att alla ska känna sig trygga och nöjda med det stöd vi ger. Den enskilde ska vara delaktig och ha ett avgörande inflytande över den hjälp han eller hon får. Alla ska uppleva att de har ett värdigt liv och möjlighet att känna välbefinnande. Vi har ett helhetsperspektiv i vårt arbete och ser till det friska hos den enskilde. Vi ger aktiverande och motiverande stöd och hjälp som utgår ifrån den enskildes resurser och förmågor.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla framtidens Vård & Omsorg i Lidköping.
Vi söker enhetschef till en hemvårdsenhet i tätorten. Anställningen är heltid och tillsvidare.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som enhetschef innebär att du leder, samordnar, planerar och utvecklar verksamheten mot uppställda politiska mål och i enlighet med gällande lagstiftning samt enligt kommunens mål, policy- och styrdokument.

Du har ansvar för verksamhetens innehåll och kvalité, ekonomi, personal och arbetsmiljöfrågor. Du leder och samordnar de olika professionerna i ditt team.
Tillsammans med dina medarbetare ska du verkställa beviljade insatser av god kvalité.
I din roll ingår att aktivt bevaka omvärlden och använda denna kunskap för att utveckla din verksamhet. Du arbetar med teamutveckling samt ger medarbetarna möjlighet till delaktighet och inflytande.

Du ger service, information och stöd och skapar goda relationer med brukare, närstående och organisationer. Du samverkar med interna och externa samarbetspartner.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har för uppdraget lämplig högskoleutbildning såsom Socionom, Social & Omsorg eller liknande och erfarenhet inom Social & Omsorg/Vård- och omsorgsområdet.

Du har kunskaper inom ekonomi, personaladministration och IT och är väl förtrogen med de lagar och föreskrifter som styr verksamheten. Det är även viktigt att du har ledarerfarenheter och goda ledaregenskaper samt förmåga att driva utvecklings- och kvalitetsarbete.
Du har en förmåga att skapa trygghet och motivera dina medarbetare att arbeta utifrån verksamhetens och den enskildes behov.

Arbetet är självständigt och kräver god förmåga att kommunicera med såväl interna som externa kontakter. Du har lätt för att samarbeta, är självständig, flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter samt har en god förmåga att prioritera och organisera.

Eftersom social dokumentation och kommunikation är viktiga i ditt arbete, behöver du ha goda kunskaper i svenska samt god datavana. Erfarenhet av IT-system inom personal, ekonomi och dokumentation är meriterande. Körkort är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Information om arbetsgivaren

Våra medarbetares olika kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och är en viktig del i att vara en hållbar och välkomnande kommun. Vi eftersträvar och värdesätter de kvaliteter som tex. en jämn könsfördelning, anställda med funktionsnedsättning och olika etnisk och kulturell bakgrund tillför våra arbetsplatser. Vi ser därför gärna en mångfald av sökande till alla våra tjänster.

Lidköpings kommun vill arbeta med att skapa den goda arbetsplatsen där alla medarbetare ges möjlighet att bygga upp, utveckla och förbättra sin hälsa genom ett aktivt friskvårdsarbete. Läs mer om vilka förmåner du har när du jobbar i Lidköpings kommun.

https://lidkoping.se/naringsliv-och-arbete/jobba-i-lidkopings-kommun/darfor-ska-du-jobba-hos-oss/

Lidköping â- en välkomnande och hållbar kommun.
Lidköpings kommun har cirka 39 000 invånare och ett vackert läge vid Vänerns södra strand. Närheten till vattnet, Kållandsö med Läckö slott och berget Kinnekulle innebär tillgång till natur- och fritidsupplevelser utöver det vanliga. Lidköpings kommun satsar på framtiden. Här finns utrymme och vilja till förändring. En god livsmiljö, närhet och samverkan ger oss möjligheterna.

Lidköpings kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg MyNetwork. Du hittar en knapp längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Vi undanber oss samtal från bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-09-13
Ange följande referens när du ansöker: VON 2015/182
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christina Thimgren, Områdeschef Nya staden 0510-77 12 63
Mia Nilsson, Personalkonsult 0510-770216

Facklig kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens växel 0510-77 00 00

Företag
Vård & Omsorg, Äldreomsorg Nya Staden

Adress
Vård & Omsorg, Äldreomsorg Nya Staden
Skaragatan 8
53188 Lidköping

Kontorsadress
Skaragatan 8

Jobbnummer
2413050

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vård & Omsorg, Äldreomsorg Nya Staden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vård & Omsorg, Äldreomsorg Nya Staden: