Enhetschef systemadministration e-handel, Statens servicecenter,

Statens Servicecenter / Ekonomichefsjobb / Sollefteå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Sollefteå, Kramfors, Ragunda, Mark, Härnösand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Sollefteå, Kramfors, Örnsköldsvik, Sundsvall, Strömsund eller i hela Sverige

Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Den 1 juni tar vi över ansvaret för landets drygt 100 statliga lokala servicekontor, där vi erbjuder medborgare, nyanlända och företagare service från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Sedan 2012, när myndigheten bildades, levererar vi administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön och HR. I dag är vi ca 500 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. När vi tar över servicekontoren blir vi ca 1400 medarbetare över hela landet.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.

Rekryteringen till servicekontoren görs i samverkan mellan Statens servicecenter och de berörda myndigheterna fram till dess att ansvaret går över till Statens servicecenter den 1 juni.

Vi söker en enhetschef till vår enhet systemstöd e-handel. Anställningen är placerad inom avdelningen för e-handel som har verksamhet i Östersund, Gävle, Stockholm och från och med hösten 2019 även i Sollefteå. Avdelningen ansvarar för e-handelstjänsten vilket omfattar leverantörsanslutning, beställning, leverantörsfaktura och betalningar. Våra handläggare hanterar närmare 800 000 fakturor årligen och administrerar ett antal abonnemang och kundgemensamma avtal. Det övergripande målet för avdelningen är att öka de digitala flödena och därmed bidra till en effektiv administration i statsförvaltningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som enhetschef ansvarar du för att tillsammans med dina medarbetare och kollegor i chefsgruppen driva den utveckling inom e-handel som är påbörjad. Du ska arbeta med ständiga förbättringar och samtidigt säkerställa att vi levererar tjänster till våra kunder enligt det som är överenskommet. Under kommande år prognostiseras ett tillflöde av nya kunder och inom enheten finns systemadministratörer och verksamhetsspecialister som har en viktig roll i anslutning av nya kunder. Du prioriterar, ser kundens och verksamhetens behov utifrån ett helhetsperspektiv och förväntas ha ett nära samarbete med övriga enheter och avdelningar på myndigheten. I din roll som enhetschef har du personal-, resultat- och budgetansvar inom ditt ansvarsområde och rapporterar till avdelningschef samt ingår i avdelningens ledningsgrupp. Du ansvarar för en effektiv bemanningsplanering i syfte att nå våra mål och för att interna riktlinjer och rutiner inom myndigheten följs. En förutsättning för en effektiv och kvalitativ verksamhet är också att som enhetschef säkerställa rätt kompetens och resurser på kort och lång sikt. Viktigt att genom dialog kunna skapa förutsättningar för att medarbetarna ska kunna och vilja ta ansvar för sitt uppdrag, sina mål och sin utveckling.

Publiceringsdatum
2019-05-31

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen eller motsvarande utbildning/kompetens
• Minst tre års erfarenhet från verksamhet inom redovisning och/eller ekonomistyrning
• Minst två års erfarenhet av verksamhets- och/eller personalledning
• Erfarenhet av att leda i förändring

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av ledarskap på distans
• Erfarenhet av att arbeta med tjänsteutveckling genom digitalisering och automatisering
• Erfarenhet från statlig verksamhet och förståelse för det statliga regelverket

Vidare ska du:
• Vara mål- och resultatinriktad
• Ha god ledarskapsförmåga
• Ha god samarbetsförmåga
• Effektivt kunna kommunicera helhet och långsiktiga mål för verksamheten till medarbetarna
• Vara serviceinriktad

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare
Vi tillämpar 6 månaders provanställning
Anställningen är placerad i Sollefteå

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast den 13 juni 2019.
Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 27.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582, Towa Eng SACO-S tel. 010-456 03 91

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Annica Schölund Storm, Avdelningschef annica.scholundstorm@statenssc.se 010-456 01 37

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
FE 15
80171 Gävle

Kontorsadress
Ruddammsgatan 30

Jobbnummer
4812113

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: