Enhetschef Svarstjänst | Arbetsmiljöverket | Göteborg

Experis AB / Chefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla chefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Dnr 2022/052379

Vill du vara med i vårt viktiga arbete för att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av sitt arbete? Då kan detta vara något för dig!

Vi söker dig som vill leda och fortsätta utveckla Arbetsmiljöverkets Svarstjänst. Drivs du av ledarskap, service och förändringsarbete? Då kan vi erbjuda en utvecklande och varierande roll i en positiv arbetsmiljö med engagerade och kompetenta medarbetare.

Ditt nya arbete:
Svarstjänsten ansvarar för att ge vägledning och information om bland annat våra föreskrifter och vårt uppdrag. Vi ansvarar även för användarsupport för myndighetens e-tjänster och tar emot muntliga tips om missförhållanden i arbetsmiljön. Enheten är ofta allmänhetens första kontakt med myndigheten och strävar efter ett gott bemötande med en effektiv leverans av kvalitativa och relevanta svar. Du kommer i din roll som chef för enheten utveckla verksamheten och leda det dagliga operativa arbetet för 14 kvalificerade medarbetare. I din roll som enhetschef har du verksamhets-, budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du rapporterar till avdelningschefen för administration och analys samt ingår i ledningsgruppen för avdelningen.

Kvalifikationskrav
Du ska ha:
• Högskoleutbildning minst 120 p enligt det gamla eller minst 180 hp enligt det nya högskolesystemet eller annan utbildning tillsammans med arbetslivserfarenhet, som vi bedömer som likvärdig.
• Minst tre års dokumenterad ledarerfarenhet de senaste fem åren.
• Erfarenhet av att ha arbetat serviceinriktat eller med bemötande av allmänheten och andra aktörer.
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska.

Som person är du en trygg ledare som har förmåga att anpassa din ledarstil utifrån olika situationer och medarbetares behov. I din roll som ledare har du en förmåga att både tänka strategiskt och förstå vad den operativa verksamheten behöver. Du är handlingskraftig och har förmågan att delegera. Du skapar förtroende och tillit genom att aktivt stödja, inspirera och skapa förutsättningar för ett positivt arbetsklimat som präglas av samarbetsanda. Vidare är du strukturerad och analytisk och van att hantera stora mängder information.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:
• att ha arbetat med arbetsmiljöfrågor
• att ha arbetat med digitalisering/digital service
• ledarerfarenhet från offentlig verksamhet
• att driva och implementera förändringsarbete
• att ha arbetat med fortlöpande kompetensutveckling
• att leda verksamhet där schemaläggning förekommer

Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt kontor på Flöjelbergsgatan i Mölndal. Vi tillämpar individuell lönesättning och 6 månaders provanställning.

Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida https://www.av.se/om-oss/Jobba-hos-oss/.

Vi vill vara en arbetsplats med bred mångfald - olika perspektiv gör oss bättre. Tillsammans ska vi lyckas nå våra verksamhetsmål, bidra till en hälsosam arbetsmiljö och verka för en lärande arbetsplats.

Om du har frågor
Arbetsmiljöverket samarbetar i denna rekrytering med Jefferson Wells och vi undanber oss säljsamtal från andra rekryteringsföretag och annonssäljare.

För mer information kontakta Jefferson Wells rekryteringskonsult Camilla Rippe på 070-377 01 38.

Facklig företrädare är Stefan Lennartsson för Saco, Marita Jonsson för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00.

Välkommen med din ansökan senast den 10 oktober 2022. Ansök genom att klicka på länken nedan.

https://av.easycruit.com/vacancy/3027699/62835?iso=se



Om avdelningen
Avdelningen för administration och analys ansvarar för fyra av Arbetsmiljöverkets totalt nio verksamhetsområden: styra verksamheten, ge verksamhetsstöd, bedriva analysarbete och att hantera transfereringar. Inom avdelningen finns svarstjänsten, bland annat för allmänna frågor och e-tjänster.

Om myndigheten
Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag ca 650 medarbetare fördelade på totalt 11 orter i Sverige.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2022-09-22

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "a6965c29-b4c0-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Arbetsmiljöverket

Kontakt
Camilla Rippe
+46703770138

Jobbnummer
7005359

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: