Enhetschef Städ o Konferens

Jönköpings kommun / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Jönköping, Aneby, Habo, Mullsjö, Vaggeryd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jönköpings kommun i Jönköping

Avd. Fastighet/Städ o Konferens

Arbetsplatsbeskrivning
Städ och Konferens omfattar ca 250 tjänster uppdelat på städservice, café och konferens och budcentralen. Städservice som utgör 95 % av verksamheten utför städning åt kommunens förvaltningar. Vårt städuppdragen återfinns inom kommunens olika verksamheter som t.ex. förskola, skola, äldreboenden och kontor. Vi arbetar miljövänligt och kvalitetsmedvetet, och utför olika typer av städning, såsom daglig städning, storstädning, golvvård, bygg- och flyttstädning. Verksamheten är uppdelat i fyra enheter och varje enhet är i sin tur indelat i geografiska områden.

Vårt uppdrag är att skapa de bästa förutsättningarna för arbete och lärande, genom att säkerställa en frisk och trivsam inomhusmiljö!

Publiceringsdatum
2016-11-14

Dina arbetsuppgifter
En av dina största drivkrafter är att få dina medarbetare att växa och utvecklas. Du ser gruppens behov och ger stöd och inspirerar till att göra ett bra jobb. Du coachar och lyfter fram goda resultat och stödjer dina medarbetare både i löpande och långsiktiga ärenden.
Som person är du är öppen för nya idéer och angreppsätt och kan skapa en plan för att nå uppsatta mål.
Du har erfarenhet av att arbeta med resultatansvar och är van med budget- och nyckeltalsuppföljning. Du är noggrann och affärsmässig och ansvarar för att utveckla, organisera och leda arbetet inom enheten så att de strategiska målen uppnås och att verksamheten bedrivs professionellt och effektivt.
Många kontakter både inom Fastighetsavdelningen, Tekniska kontoret och andra förvaltningar kommer att vara din vardag varför din förmåga att samarbeta och lyssna på din omgivning är viktig.

Kompetenser
Vi söker en person som:

• Har dokumenterade goda ledaregenskaper. Meriterande med eftergymnasial utbildning inom ledarskap eller motsvarande
• Önskligt med erfarenhet av budget- och resultatansvar
• Goda IT-kunskaper inom Officepaketet samt andra verksamhets- och stödsystem
• Erfarenhet av rekrytering, introduktion och fortbildning
• Önskligt med erfarenhet av systematisk arbetsmiljöansvar och rehabilitering
• Van att sätta mål och följa upp dessa

Personliga egenskaper:

• Förmåga att visa tillit till medarbetare
• Hög integritet och ett föredömligt agerande
• Mod att leda
• Vilja att utveckla verksamheten
• En god kommunikativ och pedagogisk förmåga
• Förmåga att coacha och stödja dina medarbetare
• Närvarande med en hög empatisk förmåga

Körkort för personbil är ett krav.

Övrig information
Ledarskap i Jönköpings kommun kännetecknas av
• Förmåga att visa tillit till medarbetare
• Hög integritet och ett föredömligt agerande
• Mod att leda
• Vilja att utveckla verksamheten

Upplysningar
Verksamhetschef: Anne Lene J. Henning, 036-10 52 65

Vision: Catarina Eriksson 036-10 55 73
Kommunal: Carina Gardevall 036-10 51 00



Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare. 100 %. Tillträde enl. ö.k..

Ersättning
Lön enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-11-27
Ange följande referens när du ansöker: 16-55-0068
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Jönköpings kommun

Adress
Jönköpings kommun
Västra Storgatan 16
55189 Jönköping

Kontorsadress
Västra Storgatan 16

Jobbnummer
3159644

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jönköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jönköpings kommun: