Enhetschef Socialpsykiatri och LSS

Munkedals Kommun / Sjukvårdschefsjobb / Munkedal
2022-06-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Enhetschef Socialpsykiatri och LSS" (publicerad 2024-04-17) ⬅️


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Munkedal, Uddevalla, Färgelanda, Lysekil, Sotenäs eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Munkedals Kommun i Munkedal, Lysekil eller i hela Sverige

Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna?

Varmt välkommen till oss i Munkedals kommun!

Välfärdsförvaltningen består av våra två avdelningar, avdelning IFO/stöd och avdelning vård och omsorg. Inom avdelning IFO/stöd ingår enheter som socialtjänst, socialpsykiatri, LSS-boenden, biståndsenhet och arbetsmarknadsenhet. Inom avdelning vård och omsorg ingår enheter inom äldreboenden, hemtjänst och hemsjukvård.



Nu finns möjligheten att vara med och leda engagerade medarbetare inom socialpsykiati och LSS i Munkedals Kommun där målet är att arbeta för att individen ska leva ett så aktivt liv som möjligt, med självbestämmande i fokus.

Avdelningens ledningsgrupp är central i ditt arbete där din kunskap och personliga egenskaper är ett viktigt bidrag till helheten. Gruppen består av 7 enhetschefer som tillsammans med avdelningschef driver avdelningen med insatser enligt LSS och SoL, individ och familjeomsorg samt biståndsenheten. Som stöd till ledningsgruppen finns kvalitetsutvecklare, HR-specialist och ekonom.

Publiceringsdatum
2022-06-29

Dina arbetsuppgifter
Vi söker Dig som vill bli enhetschef hos oss och ingå i vår ledningsgrupp och bidra med dina kunskaper, då vår enhetschef fått ett nytt chefsuppdrag inom vår kommun. Du kommer ha ett närmare samarbete med några av dina chefskollegor, där ni tar ett större gemensamt ansvar för insatser inom LSS och SoL men även i samverkan med individ och familjeomsorg samt bistånd.

I din roll som enhetschef ansvarar du för budget, personal, arbetsmiljö och verksamhetsutveckling utifrån kommunens framtagna policy och riktlinjer. Du ska leda, planera, utveckla och följa upp verksamheten. Du arbetar utifrån LSS-lagstiftningen samt Socialtjänstlagen och ansvarar för att säkerställa att individen får rätt stöd för att leva ett självständigt och meningsfullt liv.

Du drivs av att stärka och inspirera dina medarbetare och fångar upp behov av kompetensutveckling, förändrade arbetssätt och rutiner. Tillsammans med dina medarbetare skapar du delaktighet och gemenskap i det dagliga uppdraget och du leder genom våra värdeord mod, engagemang, tydlighet och tillit.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant akademisk examen, t.ex. socionom, socialpedagog eller motsvarande i antingen socialpsykiatri, sociologi, pedagogik, social omsorg eller psykologi. Vi ser att du har minst ett års erfarenhet som ledare/chef med personalansvar och budgetansvar, meriterande om det är inom LSS eller socialpsykiatri. Du ska ha erfarenhet av arbete och kunskap om personer med funktionshinder och psykisk ohälsa samt olika typer av beteendeproblematik. Du har god datavana och god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Vidare är det meriterande om du arbetat i en politiskt styrd organisation.

Vi kommer uppskatta din goda förmåga att leda medarbetare och grupper. Ditt engagemang inspirerar din omgivning och du vill vara delaktig i en lärande organisation, där du bidrar med dina kompetenser och nyfiket tar till dig kollegors och medarbetares kompetenser. Du har en helhetssyn för verksamheten, initierar och driver utveckling/förändring samt har förmåga att planera, leda processer och slutföra uppdrag. Vidare är du lyhörd för din omgivning, kommunikativ och trivs i samverkan med kollegor och andra aktörer. Ibland krävs det att du fattar obekväma beslut, de är du trygg i och kan stå för. Vi tycker att personlig lämplighet är viktigt för denna tjänsten och vi kommer lägga stor vikt vid det.

Anställningsvillkor
Vi vill att du innan anställning uppvisar ett utdrag ur belastningsregistret.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökanden med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.

Vår kommun

Munkedals kommun ligger mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till motor- och järnväg. Kommunen har ca 10 600 invånare och inom kommunens organisation arbetar cirka 1000 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter. Vi har ett välmående näringsliv med stor potential, föreningar inom varierade områden, ett stort utbud av aktiviteter och mycket mer. Allt detta tillsammans med vår organisation och alla våra invånare utgör det grunden för vad som gör vår kommun till det den är.

Tillsammans är vi Munkedals kommun!

Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig!



Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Munkedals kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/104".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Munkedals kommun (org.nr 212000-1330)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Välfärdsförvaltningen, Avdelning IFO/Stöd/Bistånd, Områdeschef Stöd

Kontakt
Helena Täcklebo
0524-18213

Jobbnummer
6783205

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Munkedals Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Munkedals Kommun: