Enhetschef Reinvestering och Beställare
Svenska Kraftnät / Elektronikjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla elektronikjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Kraftnät i Sundbyberg,
Stockholm,
Täby,
Norrtälje,
Västerås eller i
hela Sverige Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som Enhetschef erbjuds du ett av Sveriges viktigaste jobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige.
Hos oss på division Nät får du vara med att bygga ut och underhålla transmissionsnätet. För att möta samhällets behov behöver vi bygga 30 mil ledningar och driftsätta 20 stationer per år. Ansök idag och få chansen att vara med och lysa upp Sverige!
Publiceringsdatum2024-04-12Om tjänstenI rollen som chef för enheten Reinvestering och Beställare ansvarar du för att enheten uppnår uppsatta mål och resultat genom att leda och utveckla såväl personal som verksamhet. Du ingår i den nya sektionsledningen och bidrar till utveckling av organisationen som växer i snabb takt för att möta omvärldens behov. Tjänsten innefattar personal- och budgetansvar samt en stor del nätverkande och samarbete med andra enheter och funktioner på Svenska kraftnät. Strategiarbete samt att bibehålla och vidareutveckla enhetens verksamhet och kompetensområde ingår också i rollen.
Enheten Reinvestering och Beställare ansvarar för Svenska kraftnäts reinvesteringsplanering och beställning av reinvesteringsprojekt i samverkan med division System. På enheten arbetar idag sju medarbetare i roller som Beställare av förvaltningsåtgärder och Reinvesteringsplanerare. Beställare arbetar med snabba anläggningsåtgärder där enheten representerar olika delar av Svenska kraftnät som beställare av anläggningsprojekt. Reinvesteringsplanerare arbetar med reinvesteringsplanering inom olika teknikområden, AC-station, Luftledning, HVDC m.m..
Du ingår i Sektion Tillgångsförvaltnings ledningsgrupp och rapporterar till sektionschef. Sektionen Tillgångsförvaltning som består av fyra enheter ansvarar för framtagande av förvaltningsplaner, långsiktig strategi och livscykelhantering av Svenska kraftnäts tillgångar. Sektionen är division Näts beställare för anläggningsåtgärder och ansvarar för reinvesteringsplanering. Sektionen ansvarar även för uppföljning och rapportering av tillgångsförvaltningen både internt och externt och stöttar underhållsorganisationen med exempelvis ekonomiuppföljning och avtalsförvaltning.
Om dig
För att trivas i rollen ser vi att du är samarbetsorienterad och har lätt för att anpassa dig och hitta lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Du är bra på att sätta upp mål för dig själv och arbetar ambitiöst för att nå dessa mål, där du gör det som krävs för att nå ett gott resultat. För att bli framgångsrik i den här rollen tar du aktivt initiativ i sociala sammanhang, kliver fram och har lätt för att skapa nya relationer. Som person är du trygg och har en god förmåga att lyssna och bilda dig en helhetsuppfattning och därefter fatta beslut som du kan stå för.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du har en akademisk examen inom relevant utbildning eller motsvarande erfarenhet förvärvad på annat sätt som Svenska kraftnät bedömer likvärdig. Vidare har du:
• flerårig chefserfarenhet med personalansvar
• flerårig erfarenhet av arbete inom elnätsbranschen
• B-körkort
Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Vi ser det som meriterande att du har erfarenhet av arbete inom eller kopplat till en förvaltningsorganisation och att du har erfarenhet av att arbeta med budget och budgetuppföljning. Vi ser det också som meriterande att du har erfarenhet av arbete inom projekt eller underhåll kopplat till lokal, region eller stamnät.
Bra att veta
• Tjänsten är placerad i Sundbyberg
• Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid
• Resor förekommer i denna tjänst
• Sista ansökningsdag 7 maj 2024, vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan.
• Tjänsten är en tillsvidareanställning
• I denna rekryteringsprocess tillämpas tester
I den här rekryteringen samarbetar vi med Avancos. Vill du veta mer, kontakta gärna rekryteringskonsult Sophie Berg, tel. nr. 0704 04 56 44 eller via e-post
sophie.berg@avancos.se. Rekryterande chef är Martin Görnebrand, tel. 010 475 86 35 och ansvarig rekryterare Ethel Marx, tel. nr. 010-489 2055. Fackliga representanter är Emma Thornberg, SACO, tel. 010-475 84 77 och Mikael Hedenheim, ST, tel. 010-475 84 68. Du når oss också via e-post:
fornamn.efternamn@svk.se.
Övrig information
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning.
För anställning på Svenska kraftnät krävs svenskt medborgarskap. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras.
För mer information om säkerhetsprövning
Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar.
Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss:
Lär känna oss på Svenska kraftnät
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Svenska Kraftnät (org.nr 202100-4284),
http://www.svk.se Jobbnummer 8608090
Observera att sista ansökningsdag har passerat.