Enhetschef, rehabenheten

Kristianstads kommun / Sjukvårdschefsjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad, Hörby eller i hela Sverige

Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 84 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund. Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för kreativa människor som vill lyfta tillsammans med oss. Vårt arbete gör skillnad i människors vardag!

Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är funktionsindelad i fyra verksamhetsområden: stöd i ordinärt boende, stöd i vård- och omsorgsboende, hälso- och sjukvård samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.



Vi har nyligen startat vår nya samlade organisation för Hälso- och sjukvård.

Med fokus på samverkan, utveckling och vård på lika villkor har vi sikte på en rehabilitering i framkant.

Vill du vara med oss på resan?

Omsorgsförvaltningen befinner sig i ett omfattande innovativt förändringsarbete och har sedan september 2017 en funktionsindelad organisation detta för att få full kraft i kvalitetsarbetet. En av våra chefer har gått vidare till nya utmaningar och vi söker därför dig som tillsammans med en chefskollega, vill satsa din kompetens, erfarenhet, lust och energi på, att tillsammans med oss, skapa framtidens rehabenhet. Chefer och medarbetare arbetar aktivt tillsammans och utifrån evidens och omvärldsbevakning för att patienten på bästa sätt ska bli delaktig i sin rehabilitering.

Vi erbjuder vår ledare varierande interna utbildningspaket och nätverksträffar som syftar till att uppnå arbetsglädje och ett livslångt lärande. Organisationen välkomnar och stöttar kreativa och innovativa ledare. Central HR-, ekonomi, -IT och bemanningsfunktion utgör ett stöd till dig som chef i ditt dagliga arbete. I befattningarna ingår personal- och budgetansvar för cirka 30 medarbetare.

Publiceringsdatum
2018-06-08

Dina arbetsuppgifter
Vi söker en enhetschef som tillsammans med en kollega ska leda vår rehabenhet framåt i det utvecklingsarbete som kommer att ske de närmaste åren genom bland annat implementering av ett nytt arbetssätt som bygger på att gå från en generalistroll till en mer specialiserad roll som arbetsterapeut och fysioterapeut.

Rehabenheten ansvarar för rehabilitering i ordinärt och särskilt boende och en viktig del i arbetet är samverkan med såväl interna som externa aktörer. Som enhetschef förväntas du skapa en verksamhet som håller en hög kvalitet med nöjda patienter samt har förmåga att skapa ett gott arbetsklimat och teambildning utifrån våra tre ledord: trygghet, självständighet och delaktighet. Ett stort fokus kommer att läggas på att utveckla den kommunala rehabiliteringens innehåll tillsammans med medarbetarna och vår MAR.

Enhetschefen har tillsammans med kollega det totala ledningsansvaret för rehabenheten. Arbetet innebär att utifrån fastställda mål ansvara för verksamhets- och kvalitetsutveckling, personal, arbetsmiljö och ekonomi.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom hälso- och sjukvårdsområdet. Kontinuerlig fortbildning inom relevanta områden såsom evidensbaserad praxis, fördjupning i kvalitet- och utvecklingsarbete är meriterande.

Du har mångårig erfarenhet som chef/ledare, arbetslivserfarenhet inom rehabiliteringsområdet, goda kunskaper i gällande lagstiftning samt erfarenhet av budgetansvar, analys och uppföljning i syfte att styra och leda. Vidare ser vi gärna att du har tidigare erfarenheter av multiprofessionellt teamarbete. Vi värdesätter god kännedom om framtidsperspektiv och utveckling inom vård och omsorgsområdet. Arbetet kräver att du har god datorvana och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Tjänsten kräver B-körkort.

Som person är du prestigelös och utvecklingsinriktad. Du kan prioritera, planera och samtidigt ha förmågan att snabbt kunna ställa om efter verksamhetens behov för dagen. Din förmåga att kunna samarbeta och ta ansvar för verksamheten ur ett större perspektiv och din förmåga till helhetssyn kommer väl till pass i arbetet. Vidare har du förmåga att arbeta i processer och bygga nya arbetssätt för att skapa teamkänsla. Ditt ledarskap är präglat av mod och tydlighet.

Anställningsvillkor

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med placering i centrala Kristianstad med närhet till bussar och tåg. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsgivaren har för avsikt att hålla intervjuer under veckorna 30 och 31. Det är viktigt att du anger i ansökan om det är något datum som du inte kan.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna-Karin Maletka, verksamhetschef på telefon 044- 13 62 55.

Sista ansökningsdag är 2018-07-08.

Välkommen med din ansökan via länken nedan tillsammans med CV och personligt brev. Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.

I Kristianstads kommun tillämpas heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Rökfri arbetstid tillämpas.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-08
Ange följande referens när du ansöker: OMS-2018/473
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna-Karin Maletka, verksamhetschef 044-13 62 55

Företag
Kristianstads kommun

Adress
Kristianstads kommun
Västra storgatan 12
29180 Kristianstad

Kontorsadress
Västra storgatan 12

Jobbnummer
4194196

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristianstads kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristianstads kommun: